Boek ‘Leerlijnen voor het basisonderwijs’

Meer informatie

Tinkamo Tinker kit roboticaset

Beschrijving

Tinkamo Tinker Kit bevat Smart Building Blocks en is een  STEAM-roboticaset voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar. Het bevat 10 projecten van beginner tot expert, 600 bouwstenen, 14 slimme bouwstenen, 10 out-of-box projecten en 30+ STEAM-cursussen.

Kritisch denken – Tinkamo beweert dat leertechnologie niet langer alleen draait om basistechniek, berekening of kennis, maar ook om de vaardigheden, zintuigen en kritisch denken om te bouwen om technologie creatief toe te passen en om een ​​positieve impact te hebben op de wereld om je heen.

Denk digitaal & speel echt – Betrek onze digitale kinderen bij computationeel denken, terwijl ze worden aangemoedigd om in de echte wereld te spelen en echte problemen op te lossen. Bouw digitale leeftijdsvaardigheden door probleemoplossing en iteratie.

Tinkamo biedt meisjes en jongens om op een speelse manier vertrouwd te raken met een van de meest waardevolle vaardigheden van de 21ste eeuw: codering.

Creatief vertrouwen – Kinderen kunnen zich creatief uiten met behulp van technologie en vertrouwen winnen. 

Tinkamo kan de interesses van leerlingen koppelen aan vaardigheden en expertise.

Robobloq Q-scout robot bouwpakket

Beschrijving

De Robobloq Q-Scout biedt kinderen en studenten de kans om op een leuke manier de programmeervaardigheden te ontwikkelen. Tijdens het bouwen en het programmeren van de QScout wordt het “computational thinking” gestimuleerd. De kinderen worden uitgedaagd om nieuwe ideeën tot leven te brengen op innovatieve en creatieve manieren. Het wordt niet voor niets de “Coolest metal robot to build and code” genoemd.

Robobloq Q-Scout in het kort

  • DIY-robot bouwpakket
  • Engineering workshop
  • Talloze programmeer uitdagingen
  • Programmeer tool via de app en pc
  • Nederlandstalig lesboek

Deze robot spreekt iedereen aan met zijn grote ogen en leuke glimlach. Deze STEM robots worden als uitdagende bouwpakketten geleverd en zijn te programmeren via de op de smartphone en tablet.
Het bouwen van de Q-Scout duurt minder dan 30 minuten.
De Q-Scout voorzien van een sensor die lijnen volgt en obstakels kan ontwijken. Maak de eerste stappen binnen de programmeer wereld en ontwikkel je vaardigheden. Het groene aluminium uiterlijk geeft de robot een uitdagend uiterlijk en maakt hem tevens bestand tegen beschadigingen.

Leer programmeren via de app Leer programmeren op een leuke en eenvoudige manier via je smartphone of tablet. Sleep de stukjes code naar elkaar toe en creëer je eigen handelingen die de robot moet uitvoeren. De app stimuleert het oplossen van problemen en leert de kinderen de basis van het programmeren.

WhalesBot AI module 1

Beschrijving

WhalesBot AI Module 1-serie en WhalesBot Scratch-software.  Er worden eenvoudige programmeervoorbeelden gegeven om gebruikers te helpen de AI Module 1-serie samen met de software beter en sneller te leren gebruiken. Lees de handleiding aandachtig door nadat u dit product hebt gekocht.

AI Module 1-serie zijn de nieuwste bouw en programmeersets van WhalesBot, die controllers en software combineren, die niet alleen kunnen voldoen aan de behoeften van het dagelijkse robotonderwijs, maar ook voldoen aan een verscheidenheid aan toepassingsomgevingen, zoals robotcompetitie.
WhalesBot Scratch-software kan studenten de meest geavanceerde Scratch en Python leren en ondersteunt ook staafdiagramprogrammering, standaard C-programmering en Python-programmering. De flowcahrt omvat alle poortfuncties en ondersteunt visuele programmering zoals subroutine functie. Het bevat zeven functionele modules, waaronder actie-, sensor- (detectie), besturing, programma, gegevens, geavanceerde en lijnpatrouillemodules. Gebaseerd op de gloednieuwe ontwikkeling van platformonafhankelijke technologie, kan het worden gebruikt op Windows, Mac en andere besturingssystemen en ondersteunt het multithread programmeren. Het staafdiagram kan automatisch C en Python Language genereren, waarvan C Language pointer, array, structuur en andere complexe applicaties ondersteunt, en de robotbibliotheekfuncties zijn beschikbaar.

WeeeBot mini jeep, leren programmeren

WeeeBot mini jeep, leren programmeren

WeeeBot mini jeep onderwijsversie is een educatieve versie die is geüpgraded op basis van de STEAM-robot WeeeBot mini op instapniveau. De producten zijn voornamelijk gericht op het leren programmeren, via diverse oefeningen. Het combineert de kennis in wetenschap, technologie, engineering, kunst, wiskunde en wordt ondersteund door acht (8) ideeënkaarten en zestien (16) lessen. Het is van toepassing op het instapniveau van STEAM en zal zijn gebruikers begeleiden bij het leren programmeren en multidisciplinaire kennis, om creatief ontwerp te maken, evenals bij het trainen van programmamindsets.educatieve versie die is geüpgraded op basis van de STEAM-robot WeeeBot mini op instapniveau. De producten zijn voornamelijk gericht op het leren programmeren, via diverse oefeningen. Het combineert de kennis in wetenschap, technologie, engineering, kunst, wiskunde en wordt ondersteund door acht (8) ideeënkaarten en zestien (16) lessen. Het is van toepassing op het instapniveau van STEAM en zal zijn gebruikers begeleiden bij het leren programmeren en multidisciplinaire kennis, om creatief ontwerp te maken, evenals bij het trainen van programmamindsets.

Tutobo, interactieve robot voor kinderen

Beschrijving

Kinderen leren coderen met de robot Max en Tobo, een interactieve robot voor kinderen. Met een real-life programmeerbare robot die kinderen van 6-9 jaar oud helpt om de geweldige codeerwereld te ontdekken. Het team van Tutobo heeft een fascinerend educatief speelgoed met een intergalactisch verhaal en robottechnologie samengebracht. Kinderen betrekken en inspireren om te leren met een codeerrobot.

Maak je klaar om kennis te maken met de robot Tobo, een schattige alien! Hij woont op planeet Ubu samen met zijn begeleidende robot, Max. Wat doen ze op Ubu, vraag je? Ze hebben een heel belangrijke taak: waken over vreemde ruimteverschijnselen. Op een dag gebeurt er iets buitengewoons dat de tijd en ruimte van hun melkwegstelsel verstoort. Nu zijn Max en Tobo verloren in de ruimte! Met de hulp van vriendelijke Tobo leren kinderen computerprogrammering met behulp van deze geweldige educatieve leerzame robot.

Het bord is de wereld van Max & Tobo en het decor voor een geweldig avontuur vol verrassingen. In interactie met het bord zullen kinderen een verhaal van tien niveaus moeten voltooien, waarbij elk niveau kinderen laat zien hoe – en waarom! – codering werkt, allemaal met behulp van Max & Tobo en echte robottechnologie.

Er is slechts een app voor je tablet nodig om kinderen om te leren programmeren met behulp van Blockly, een taal die speciaal is gemaakt om te programmeren te leren. Met behulp van coderingsspeelgoed Max leren kinderen niet alleen coderen, maar helpen ze ook de reis van Max & Tobo terug naar huis te begeleiden. Tijdens het reizen door de Melkweg! Leren is nog nooit zo leuk geweest.

Nieuwe mappen zijn in voorbereiding.

Tinkamo play kit

Beschrijving

Tinkamo Smart Building Blocks is een combinatie van logica en STEAM-onderwijs, dat een van de beste leerhulpmiddelen is voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar en ouder. Het bevat 5 projecten van beginner tot expert, 300 bouwstenen, die comaptibel zijn met Lego en Lego Techniek, 6 slimme bouwstenen, 5 projecten uit de doos en 20+ STEAM-cursussen.

Kritisch denken – Tinkamo stelt dat leertechnologie niet langer alleen gaat over basistechniek, berekening of kennis, maar over het ontwikkelen van vaardigheden, zintuigen en kritisch denken om technologie creatief toe te passen om een ​​positieve impact te maken in de wereld om hen heen.

Denk digitaal en speel echt – Betrek onze digitale autochtone kinderen bij computationeel denken en moedig hen aan om in de echte wereld te spelen en echte problemen op te lossen. Bouw digitale geletterdheid op door middel van probleemoplossing en iteratie.

Girl power – Tinkamo biedt meisjes een eerlijke manier om vertrouwd te raken met een van de meest waardevolle vaardigheden van de 21e eeuw: coderen.

Creatief vertrouwen – Kinderen kunnen zich creatief uitdrukken met behulp van technologie en vertrouwen winnen. Tinkamo kan de interesses van leerlingen koppelen aan vaardigheden en expertise.

Mabot robotica pakket

Mabot is een geheel nieuw en uitdagende robotica pakket. Het bouwen kost maar enkele minuten omdat er gewerkt wordt met modules. Door zijn uiterlijk met de verschillende ronde vormen zijn de modellen ook heel aantrekkelijk en nodigen de leerlingen uit enthousiast aan de slag te willen gaan. De modellen kunnen via een remote control op de tablet aangestuurd worden of geprogrammeerd worden met Scratch.
De set bevat een aansturings bal, wielen, batterij bal met oplaadbare accu, kleur herkennings bal. Infra rood bal, druksensor bal, verbindings bal, 3 poorten bal, elleboog bal en een rotatie bal. Daarmee kunnen veel diverse modellen met meerdere toepassingen gebouwd worden en wordt programmeren uitdagend en leuk. Vanaf 8 jaar.

Bij deze set zijn gratis 20 lessen robotica binnen het STEAM onderwijs met daarbij de handleidingen voor de leerkracht. Daarnaast ook nog diverse werkkaarten om zelf aan de slag te kunnen gaan

Tinkamo Crazy Motor set

Beschrijving

Tinkamo crazy motor set bevat 30 bouwstenen, 1 slimme bouwsteen (motor).                                                                                                                                                Wat krijg je – Tinkamo Smart Building Blocks is een combinatie van logica en STEAM-onderwijs voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar en ouder.               Kritisch denken – Tinkamo stelt dat leervaardigheden niet langer alleen gaat over basistechniek, berekening of kennis, maar over het ontwikkelen van vaardigheden, zintuigen en kritisch denken om technologie creatief toe te passen om een ​​positieve impact te maken in de wereld om hen heen.
Denk digitaal en speel echt – Betrek onze digitale kinderen bij het computationeel denken, terwijl ze worden aangemoedigd om in de echte wereld te spelen en echte problemen op te lossen. Bouw digitale geletterdheid op door middel van probleemoplossing en iteratie.
Girl power – Tinkamo biedt meisjes een eerlijke manier om vertrouwd te raken met een van de meest waardevolle vaardigheden van de 21e eeuw: coderen.
Creatief vertrouwen – Kinderen kunnen zich creatief uitdrukken met behulp van technologie en vertrouwen winnen. Tinkamo kan de interesses van leerlingen koppelen aan vaardigheden en expertise.

Pai Botzees, programmeer je eigen robot

Beschrijving

Pai Botzees, bevat 130 uniek gevormde bouwblokken, 30 Interactieve Augmented Reality-puzzels en 1 Lithium ION-batterij.
Pai Botzee zal kinderen inspireren om creatief en kritisch na te denken door hun eigen robot te coderen en te programmeren!

Er zijn 2 apps gratis te downloaden voor iOS en Android.

Met Botzees Edu, leren de kinderen stap voor stap zelfstandig programmeren via programmeer iconen (een soort junior Scratch). Bij het programmeren zien ze Botzees een traject afleggen. Als er een fout bij het programmeren wordt gemaakt kan Botzees niet verder zijn weg afleggen en zien de leerlingen waar Botzees vast loopt en kunnen ze hun programma aanpassen. Er is een opbouw in moeilijkheidsgraad in programmeren. Uiteraard kan Botzees ook met een remote controll op de tablet ook bestuurd worden.

De 30 interactieve Augmented Reality-puzzels leren je nog meer codeerconcepten met visuele aanwijzingen. (ook wel bekend als Noova)

Ontworpen voor nieuwsgierige kinderen al vanaf 4 jaar!

Botzees is door het National Parenting Center bekroond met het zegel van goedkeuring.

UARO basisset techniek 1

Beschrijving

UARO basisset techniek 1 is de start set van het RoboRobo assortiment. Deze set is voor kinderen vanaf 4 jaar en bevat 42 onderdelen , waarmee 10 verschillende modellen gebouwd kunnen worden. De elementen worden met speciale pluggen verbonden en met een schroef vastgedraaid. De wijze van bouwen en de grote van het materiaal is speciaal afgestemd voor jonge kinderen, die leuke en uitdagende modellen kunnen bouwen met behulp van het bouwvoorbeeldenboek. Hierin wordt stap voor stap getoond wat ze nodig hebben en hoe ze bouwen moeten. Daarnaast kunnen ze met deze kennis en vaardigheden hun creativiteit als leidraad gebruiken en hun eigen modellen bedenken en bouwen.

Deze bouwvaardigheden komen dan ook van pas bij UARO 1-4, wanneer ze naast het bouwen ook leren programmeren

4D Tangram

Beschrijving

Deze 4D tangram voor kinderen vanaf 3 jaar is ook geschikt als gezelschapsspel voor volwassenen. De mooi vormgegeven gratis App heeft de mogelijkheid om te kiezen tussen een verhaalmodus en een ontdekmodus. Er is een zeer grote variëteit aan puzzels. Erg leuk en leerzaam zijn de puzzels waarbij letters en cijfers gelegd kunnen worden, om op een speelse wijze hiermee om te kunnen gaan.

Als een puzzel goed gelegd wordt in de verhaal modus wordt het betreffende dier getoond en genoemd. Er volgt dan een kort zinnetje in Engels, wat goed is voor het aanleren van Engels op een speelse manier. In de ontdekmodus kan gekozen worden voor verschillende modi.

WhalesBot Make U 1S

Beschrijving

WhalesBot Make U 1S is een robotset voor kinderen vanaf 4 jaar.

De leerlingen leren schermloos te programmeren met behulp van opdracht kaartjes, die ze op een magnetisch whitebord aan elkaar kunnen koppelen. Met een codeer leespen lezen ze de opdrachten om dan deze door te sturen naar de robot. Deze voert dan de opdracht uit. Het voordeel deze kaartjes op het magnetsich whitebord te leggen is dat de kaartjes niet verschuiven en stabiel blijven liggen.

Er zijn 53 programmeer kaartjes, richting, verschillende geluiden, een lus functie, lichten aan en uitzetten en kleuren instellen en getallen voor de herhaal functie.

Voor de 4 jarige zijn er 32 lessen te beginnen met bouwen en later met de eerste stappen tot programmeren

Voor de 5 jarige zijn er ook 32 lessen die verder gaan dan de lessen van de 4 jarige

Voor de 6 jarige zijn er ook 32 lessen die weer verder gaan dan de lessen dan de 4 en 5 jarige

Naast het schermloos kunnen programmeren is er ook nog een App om de programmering via een de telefoon of tablet te kunnen doen. De programmeerkaartjes op het scherm zijn de zelfde als op het whitbord.

Er komt ook nog een mogelijkheid om nog met een vorm van Scratch te kunnen programmeren.

Pai Botzees Mini

Beschrijving

Pai Botzees Mini is een programmeerbare robot die geprogrammeerd kan worden zonder gebruik van tablet of telefoon. Deze robot kan o.a. lijnen volgen, maar ook allerlei extra opdrachten uitvoeren. Daarvoor zijn er 2 dubbelzijdige te gebruiken themamappen

Basis coderen 1, Basis coderen 2, Muziek en Rekenen. Met behulp van de commandokaarten kan de robot diverse opdrachten uitvoeren. In tegen stelling tot veel andere robots die lijnen kunnen volgen gebruikt Pai Botzees mini geen sensoren, maar een camera, wat inhoud dat er geen zwart/wit reactie is en deze robot ook eenvoudig getekende parcoursen kan volgen die je met een stift of pen tekent. Dus geen vette zwarte viltstift banen of zwarte tape.

De commando kaarten zijn de getallen 1-9, waarvan 1-7  tevens de toonladder weergeven, 8 bewegingskaarten, het + en – teken en diverse extra opdracht kaarten. Deze kaarten passen op de mappen en kunnen steeds weer gebruikt worden.

Pai Botzees mini is de ideale robotica sets voor de jongste leerlingen om een uitdagende en speelse manier hun eerste stappen te maken in programmeren en robotica

Cubico AR Technology

Cubico helpt onze kinderen logisch na te denken en problemen creatief op te lossen
Ontgrendel het oneindige potentieel van uw kinderen door opeenvolgend te denken en hands-on te leren

Coderingsprogramma voor kinderen ontwikkeld door educatieve experts.
Cubico is ontwikkeld door een educatief bedrijf dat zich heeft bewezen als toonaangevend educatief programma dankzij de bestaande merken Ice Cream en Home Run. Het is een coderingsprogramma voor onze kinderen, dat gedurende 2 jaar is ontwikkeld door specialisten op elk gebied van voor- en vroegschoolse educatie, computertechniek en computerlinguïstiek.

Gemakkelijke en leuke leeractiviteiten voor kinderen die nog geen ervaring hebben met programmeren.
Kinderen kunnen de gewoonte ontwikkelen om logisch na te denken terwijl ze zichzelf amuseren zonder de hulp van ouders en leerkrachten.
Stapsgewijs coderen met verhalen en personages waarmee kinderen zich kunnen identificeren
Kinderen kunnen hun eigen personages gebruiken om spannende avontuurlijke missies op te lossen en op een natuurlijke manier de basisconcepten van codering begrijpen.
Voltooiing van basiscoderingsconcepten ter ondersteuning van de elementaire programma’s van computersoftwarevakken
Kinderen kunnen van nature codeeraspecten bestuderen, zoals opdrachtreeksen, iteratie / looping en condities. Ze kunnen zich effectief voorbereiden voordat ze naar cursussen op basisniveau gaan.

Matatalab, codeerset voor kinderen

Beschrijving

Matatalab is een codeerset voor kinderen van 4-9 jaar. Het stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen PC of tablet gebruikt. Het is zonder woorden en een educatief codeerspel.

De set bevat een codeerplaat, waar de verschillende codeerblokken opgelegd kunnen worden. De “vuurtoren” leest de code die de kinderen gelegd hebben en sturen deze door naar de robot, die dan de opdrachten uitvoert.

De basis blokken zijn richtings-blokken, vooruit, achteruit links en rechts af. Daarnaast zijn er diverse extra blokken: Functie, Plezier, cijfers, muziek, melodie, hoeken en lusblokken.

Bij deze set horen 2 handleidingen en extra handleidingen voor de uitbreidingsset Musician en Artist.

Kinderen kunnen zelfstandig met deze set werken en de robot allerlei avonturen laten beleven, door te variëren met de diverse verschillende type blokken.

Matatalab Tale-Bot Pro

Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset op instapniveau voor kinderen van 3-5 jaar. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen kinderen basiscodeerconcepten leren en een robot manipuleren om op een slimme manier verhalen te ontwikkelen. Door het spel op basis van spel kunnen kinderen de vaardigheden van vrij spreken en verhalen vertellen verbeteren, terwijl hun sociaal-emotionele vaardigheden, vier C’s van 21e-eeuwse vaardigheden en computationeel denken worden geoefend.

“*100% schermvrij
* Leert commando’s, sequenties, lussen
*Slimme interactieve technologie met directe spraakfeedback
* Mogelijkheid om op te nemen voor fantasierijke verhalen
*Meerdere accessoires voor nieuwe vaardigheden en nieuwe looks
*Ondersteunt tekenen en dansen door middel van codering
*Intuïtief om het coderingsproces te volgen en debuggen”

BBC MicroBit V2 Het allernieuwste model

BBC Micro:Bit V2 – Het allernieuwste model

De nieuwe micro: bit (V2) is de nieuwste herziening van ieders favoriete krachtige, volledig programmeerbare computer in handpalmformaat.

Bedacht door de BBC om kinderen aan te moedigen actief betrokken te raken bij het schrijven van software en het bouwen van nieuwe dingen die erdoor worden beheerd.

V2 heeft dezelfde grootte, dezelfde vorm en werkt op dezelfde manier als de originele micro: bit. Dus als je het origineel hebt gebruikt, zal dit je meteen bekend voorkomen.

Schrijf uw code met behulp van een van de gebruiksvriendelijke editors op de micro: bit-website, sluit uw BBC microbit aan op uw computer via USB, druk op de downloadknop in de editor en download het bestand vervolgens naar de micro: bit.

Deze versie bouwt voort op de huidige micro: bit-ervaring met een aantal verfijningen en nieuwe functies. Alle originele micro: bit-functies zijn nog steeds aanwezig en worden op precies dezelfde manier in de editors gecodeerd. Als je wat micro: bit-ervaring hebt, zal de leercurve voor de nieuwe functies oppervlakkig zijn. Kortom, de nieuwste versie van micro: bit brengt; nieuwe functies, verbeteringen aan bestaande functies en verbeterde technologieën onder de motorkap.

Een overzicht van de veranderingen:

  • geïntegreerde luidspreker
  • MEMS-microfoon met LED-aanduiding
  • nieuwe Nordic Semiconductor nRF52833 processor
  • aanraakgevoelig logo
  • ingebouwde sleep-/uitmodus, d.w.z. de kaart kan met aangesloten batterijen worden uitgeschakeld
  • discrete regelaar, die tot 200 mA stroom aan externe accessoires kan leveren

Wat is de BBC micro:bit?

De BBC micro:bit is een single board-computer die oorspronkelijk alleen voor scholen is ontwikkeld.
Vanwege de grote vraag is de hobbycomputer nu ook op de vrije markt verkrijgbaar.
De mini-computer met een grootte van 4 x 5 cm is zowel geschikt voor beginners als voor ervaren hobbyisten.
De printplaat is al voorzien van een 5×5 LED-matrix voor uitvoer, een magnetometer en een 3-assige versnellingssensor.

Bovendien beschikt hij over Bluetooth, twee programmeerbare buttons en 20 input/output-pinnen. Zodoende kunt u direct met uw eerste projecten beginnen, zonder dat u extra elektronica hoeft aan te schaffen. Op de website van micro:bit vindt u ondersteuning in de vorm van tutorials en oefeningen.
Beginners en professionals zullen veel plezier beleven aan de BBC micro:bit.

Er zijn vier programmeerinterfaces beschikbaar voor de hobbycomputer: Code Kingdoms JavaScript, Microsoft Blocks, Microsoft Touch Develop en MicroPython. Daarmee kan grafisch of via een tekstverwerker worden geprogrammeerd. Naast het programmeren op de computer via een USB-aansluiting, is ook programmering met een smartphone of tablet erg handig.

Meer informatie over het werken vanuit leerlijnen? Neem contact op via info@leerlijnen.nl of kijk op www.nieuwleren.nl

Neem contact op