Boek ‘Leerlijnen voor het basisonderwijs’

Meer informatie

Oefenschrift begrijpend lezen groep 4

Samenvatting

Lees jij al verhalen? Wat knap van je! Dan heb je waarschijnlijk al heel veel geoefend. Maar weet je nadien ook precies wat je hebt gelezen? Als je een verhaal leest, is het immers heel belangrijk dat je begrijpt wat je leest. Ook daar kun je dus beter heel goed op oefenen. In dit oefenschrift staan een heleboel eenvoudige verhaaltjes die je zelf kunt lezen. Als je dat aandachtig gedaan hebt, kun je de leuke opdrachten en vraagjes die erbij horen vast en zeker oplossen! Ga aan de slag en word een echte leeskampioen!
In dit oefenschrift staan
  • eenvoudige verhaaltjes op leesniveau AVI M4 (het oude AVI 3)
  • leuke inhoudsvragen en oefeningen
  • informatie en tips over begrijpend lezen en het AVI-systeem

Z-Spelling 2 Spelling oefenen groep 4-5 Werkboek

Samenvatting

Z-Taal groep 4-5 – Spelling oefenen 2 – Stenvert Deze uitgave maakt deel uit van de zesdelige serie Spelling, voor groep 3 tot en met 8. De serie oefent alle spellingcategorieën van het Cito. Daarbij komt elke spellingcategorie herhaaldelijk aan bod. Deze leerdoelen komen in dit Z-oefenboekje aan bod: – Ik oefen het schrijven van verschillende woorden. – Ik kan woorden met -ng, -nk of -n goed schrijven. – Ik kan woorden met een -d of -t aan het eind goed schrijven. – Ik kan woorden met -a of -aa en -e of -ee goed schrijven. Dit is de vernieuwde editie van: 9789026202261 Stenvert 4-5 Taal Spellingblok 2 Werkboek (5ex)

Z-Spelling 1 Spelling oefenen groep 3-4 Werkboek

Samenvatting

Z-Spelling groep 3-4 – Spellling oefenen 1 – Stenvert Deze uitgave maakt deel uit van de zesdelige serie Spelling oefenen, voor groep 3 tot en met 8. De serie oefent alle spellingcategorieën van het Cito. Daarbij komt elke spellingcategorie herhaaldelijk aan bod. In dit Z-oefenboekje komen de volgende leerdoelen aan bod: – Ik oefen met het schrijven van korte woorden. – Ik kan woorden die beginnen met s- of -z goed schrijven. – Ik kan woorden met -a of -aa goed schrijven. – Ik kan woorden die eindigen op -eer, -eur of -oor goed schrijven. Dit is de vernieuwde editie van: 9789026202247 Stenvert 34 Taal Spellingblok 1 Werkboek (5ex)

Z-Taal groep 4 Begrijpend lezen Leesmaatjes B Stenvert

Leesmaatjes 4B maakt deel uit van de serie Leesmaatjes voor leerlingen die moeite hebben met leesbegrip. Deze serie bestaat in totaal uit acht delen: twee delen (A en B) voor elk leerjaar (groep 3 – 6). Het accent ligt op een serie speelse oefeningen in leesbegrip gekoppeld aan aansprekende contexten. Het niveau van de teksten is afgestemd op de AVI-niveaus.

In dit Z-oefenboekje komen de volgende leerdoelen aan bod:
– Ik kan informatie uit een tekst halen.
– Ik kan aangeven wat voor soort tekst het is.
– Ik kan mijn mening geven over een verhaaltje.

Dit is de vernieuwde editie van:
9789026241673 Stenvert 4 Begrijpend lezen Leesmaatjes 4B wb/5e

Z-Taal groep 4 begrijpend lezen leesmaatjes A Stenvert

Inhoud

Leesmaatjes 4A maakt deel uit van de serie Leesmaatjes voor leerlingen die moeite hebben met leesbegrip. Deze serie bestaat in totaal uit acht delen: twee delen (A en B) voor elk leerjaar (groep 3 – 6). Het accent ligt op een serie speelse oefeningen in leesbegrip gekoppeld aan aansprekende contexten. Het niveau van de teksten is afgestemd op de AVI-niveaus. In dit Z-oefenboekje komen de volgende leerdoelen aan bod: – Ik kan informatie uit een tekst halen. – Ik kan aangeven wat voor soort tekst het is. – Ik kan mijn mening geven over een verhaaltje.

Dit is de vernieuwde editie van: 9789026241284 Stenvert 4 Begrijpend lezen Leesmaatjes4A WB (5ex)

Loco Maxi – Ik leer klokkijken

Leer klokkijken met Loco. Spelenderwijs oefenen is met Loco leuk en leerzaam! Met dit afwisselende Loco boekje oefenen kinderen de basisbegrippen van de tijd. Ze leren spelenderwijs tijden herkennen, zowel analoog als digitaal. Daarnaast zijn er puzzels waarin dag & nacht en de seizoenen voorkomen, en begrippen rond tijd geleerd worden. Leren klokkijken met Loco is nog nooit zo leuk geweest. Dit oefenboekje is te gebruiken bij de Loco maxi basisdoos.Leerdoelen: – Leren klokkijken analoog en digitaal – Oefenen met de basisbegrippen van de tijd – Puzzelen Wie is er niet opgegroeid met de leerspellen van Loco? Loco bestaat al sinds 1968 en is het meest gebruikte leerspel op de basisschool. Ook thuis is het spel nog altijd razend populair.

Z-Rekenen Werkboek Klokkijken C

Dit is het derde en laatste deel van de serie (A-C) klokkijken van Z-Rekenen. Hierin werkt de leerling aan analoog en digitaal klokkijken tot op de minuut nauwkeurig. Ook wordt er gewerkt aan tijdsbesef en -beleving. Aan het eind van het boekje vind je een zelf in te kleuren klokkijkdiploma. Er wordt gewerkt aan de volgende leerdoelen: “Ik kan klokkijken tot op de minuut nauwkeurig. (digitaal en analoog). Ik kan eenvoudige tijdsberekeningen uitvoeren (hoe laat is het over een uur).
Ik kan aangeven hoe lang iets duurt (tijdbeleving).”

Z-Rekenen groep 4-5 – Tafelboek 1 Werkboek

In dit Tafelboek worden alle tafels tot en met 10 geoefend tot de leerling ze kan dromen. Het tweede deel van deze serie gaat in op keersommen en deelsommen. De twee boekjes helpen om een goede basis te vormen op het gebied van tafels. In dit boekje komen de volgende leerdoelen voor groep 4 aan bod: “Ik ken de tafel van 2 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 5 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 10 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 3 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 4 uit mijn hoofd.”

Z-Rekenen groep 4 – Rekenblok 2 Werkboek

In dit werkboek wordt geoefend met optellen, aftrekken en aanvullen tot 100. De leerling oefent ook keersommen uit de tafels 2 t/m 8. Op de voorkant van de pagina staan sommen, op de achterkant een speelse oefening met een illustratie. De volgende doelen komen aan bod: “Ik kan optellen en aftrekken in het getallengebied tot 100. (ook met overschrijding van het tiental). Ik kan eenvoudige keersommen maken.” Dit is het tweede deel uit de serie Rekenblok. Deel 1 is geschikt voor groep 3.

Z-Rekenen groep 4 Tafels oefenen Werkboek

In dit werkboek worden de tafels nog een keertje herhaald. Op de ene pagina als sommen, op de andere pagina als speelse opdrachten. Alle tafels tot en met tien komen langs. De leerling werkt zo aan de volgende doelen uit groep 4: “Ik kan eenvoudige keersommen maken.
Ik ken de tafel van 2 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 5 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 10 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 3 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 4 uit mijn hoofd.”

Deeltafels 1 t/m 10 rekenen Werkboek

In het Junior Einstein Deeltafelboek staan oefeningen met deelsommen voor de tafels t/m 10. Omdat alle deeltafels tot 10 langskomen, is het boek te gebruiken in groep 4 en 5. De leerling oefent met de sommen en kan de deeltafelkaarten invullen en ergens ophangen. Aan het eind van het boek staat een deeltafeldiploma. Het volgende doel voor groep 4 komt aan bod: Ik kan eenvoudige deelsommen maken.

Rekenen Tafels 1 t/m 10 Tafelkaarten

Dit boek bevat tafelkaarten voor de tafels 1 t/m 10. De kaarten kunnen uitgeknipt en opgehangen worden. Handig als geheugensteuntje bij het oefenen van keersommen. Het boek is te gebruiken in groep 4 en 5. De volgende doelen voor groep 4 komen aan bod: Ik kan eenvoudige keersommen maken.
Ik ken de tafel van 2 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 5 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 10 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 3 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 4 uit mijn hoofd.

Rekenen Tafels 1 tot en met 10

Keersommen echt onder de knie krijgen, dat oefent de leerling in dit werkboek. De tafels van 1 t/m 10 komen allemaal langs in dit boek van Junior Einstein. De leerling kan zelf bijhouden welke tafels hij of zij al beheerst. De oefeningen verschillen, van rijtjes keersommen tot puzzels. In het boek zit een tafeldiploma. Omdat alle tafels langskomen, is het boek te gebruiken in groep 4, 5 en 6. De volgende doelen voor groep 4 komen aan bod: Ik kan eenvoudige keersommen maken.
Ik ken de tafel van 2 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 5 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 10 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 3 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 4 uit mijn hoofd.

Rekenen Oefenboek deel 2 groep 4

Dit Rekenen Oefenboek (deel 2 van 2) kan ingezet worden voor toetsvoorbereidingen in groep 4. Er kan geoefend worden voor het vak Rekenen zoals het getoetst wordt in de LVS-toetsen (M4 en E4). Dit geldt niet alleen voor Rekenen in de toetsen van Cito (3.0), maar ook voor toetsen in groep 4 van andere toegelaten aanbieders. Dit Rekenen Oefenboek is het eerste deel van een set van twee. Beide Oefenboeken zijn geschikt voor kinderen die willen oefenen op het M4/E4-niveau van het Cito. Dit tweede deel richt zich vooral op het E4-niveau. Het eerste deel richt zich meer op het M4-niveau. Hierdoor is deel 2 een logisch vervolg op deel 1. Alle domeinen voor Rekenen komen uitgebreid aan bod: Getallen, Meten en meetkunde en Verbanden. De vraagstelling (open en meerkeuze) past goed bij de vragen die voorkomen in de diverse toetsen. Zowel kale sommen als contextrijke sommen komen aan de orde.

Meer informatie over het werken vanuit leerlijnen? Neem contact op via info@leerlijnen.nl of kijk op www.nieuwleren.nl

Neem contact op