Samenvatting
- eenvoudige verhaaltjes op leesniveau AVI M4 (het oude AVI 3)
- leuke inhoudsvragen en oefeningen
- informatie en tips over begrijpend lezen en het AVI-systeem
Leesmaatjes 4B maakt deel uit van de serie Leesmaatjes voor leerlingen die moeite hebben met leesbegrip. Deze serie bestaat in totaal uit acht delen: twee delen (A en B) voor elk leerjaar (groep 3 – 6). Het accent ligt op een serie speelse oefeningen in leesbegrip gekoppeld aan aansprekende contexten. Het niveau van de teksten is afgestemd op de AVI-niveaus.
In dit Z-oefenboekje komen de volgende leerdoelen aan bod:
– Ik kan informatie uit een tekst halen.
– Ik kan aangeven wat voor soort tekst het is.
– Ik kan mijn mening geven over een verhaaltje.
Dit is de vernieuwde editie van:
9789026241673 Stenvert 4 Begrijpend lezen Leesmaatjes 4B wb/5e
Leesmaatjes 4A maakt deel uit van de serie Leesmaatjes voor leerlingen die moeite hebben met leesbegrip. Deze serie bestaat in totaal uit acht delen: twee delen (A en B) voor elk leerjaar (groep 3 – 6). Het accent ligt op een serie speelse oefeningen in leesbegrip gekoppeld aan aansprekende contexten. Het niveau van de teksten is afgestemd op de AVI-niveaus. In dit Z-oefenboekje komen de volgende leerdoelen aan bod: – Ik kan informatie uit een tekst halen. – Ik kan aangeven wat voor soort tekst het is. – Ik kan mijn mening geven over een verhaaltje.
Dit is de vernieuwde editie van: 9789026241284 Stenvert 4 Begrijpend lezen Leesmaatjes4A WB (5ex)
Leer klokkijken met Loco. Spelenderwijs oefenen is met Loco leuk en leerzaam! Met dit afwisselende Loco boekje oefenen kinderen de basisbegrippen van de tijd. Ze leren spelenderwijs tijden herkennen, zowel analoog als digitaal. Daarnaast zijn er puzzels waarin dag & nacht en de seizoenen voorkomen, en begrippen rond tijd geleerd worden. Leren klokkijken met Loco is nog nooit zo leuk geweest. Dit oefenboekje is te gebruiken bij de Loco maxi basisdoos.Leerdoelen: – Leren klokkijken analoog en digitaal – Oefenen met de basisbegrippen van de tijd – Puzzelen Wie is er niet opgegroeid met de leerspellen van Loco? Loco bestaat al sinds 1968 en is het meest gebruikte leerspel op de basisschool. Ook thuis is het spel nog altijd razend populair.
Dit is het derde en laatste deel van de serie (A-C) klokkijken van Z-Rekenen. Hierin werkt de leerling aan analoog en digitaal klokkijken tot op de minuut nauwkeurig. Ook wordt er gewerkt aan tijdsbesef en -beleving. Aan het eind van het boekje vind je een zelf in te kleuren klokkijkdiploma. Er wordt gewerkt aan de volgende leerdoelen: “Ik kan klokkijken tot op de minuut nauwkeurig. (digitaal en analoog). Ik kan eenvoudige tijdsberekeningen uitvoeren (hoe laat is het over een uur).
Ik kan aangeven hoe lang iets duurt (tijdbeleving).”
Dit is het tweede deel van de serie (A-C) klokkijken van Z-Rekenen. Hierin werkt de leerling aan klokkijken tot op 5 minuten nauwkeurig. Aan het eind van het boekje vind je een zelf in te kleuren klokkijkdiploma. Er wordt gewerkt aan het volgende leerdoel: “Ik kan klokkijken tot op de minuut nauwkeurig. (digitaal en analoog).”
In dit Tafelboek worden alle tafels tot en met 10 geoefend tot de leerling ze kan dromen. Het tweede deel van deze serie gaat in op keersommen en deelsommen. De twee boekjes helpen om een goede basis te vormen op het gebied van tafels. In dit boekje komen de volgende leerdoelen voor groep 4 aan bod: “Ik ken de tafel van 2 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 5 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 10 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 3 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 4 uit mijn hoofd.”
In dit tweede Tafelboek van Z-Rekenen wordt geoefend met keersommen en deelsommen. Alle 10 de tafels komen aan bod. Het boek is daarom al te gebruiken in groep 4, maar is ook zeker geschikt in groep 5 om alle tafels in een keer te herhalen. De volgende doelen voor groep 4 worden geoefend: ”
Ik kan eenvoudige keersommen maken.
Ik kan eenvoudige deelsommen maken.”
In dit werkboek wordt geoefend met optellen, aftrekken en aanvullen tot 100. De leerling oefent ook keersommen uit de tafels 2 t/m 8. Op de voorkant van de pagina staan sommen, op de achterkant een speelse oefening met een illustratie. De volgende doelen komen aan bod: “Ik kan optellen en aftrekken in het getallengebied tot 100. (ook met overschrijding van het tiental). Ik kan eenvoudige keersommen maken.” Dit is het tweede deel uit de serie Rekenblok. Deel 1 is geschikt voor groep 3.
Extra uitdaging in dit boek uit de serie Rekenmeesters. In het boek staan oefeningen voor leerlingen die rekenen goed onder de knie hebben. Voorbeelden van oefeningen zijn magische vierkanten, geheimschriften, grappige getallenreeksen en puzzels.
In dit werkboek worden de tafels nog een keertje herhaald. Op de ene pagina als sommen, op de andere pagina als speelse opdrachten. Alle tafels tot en met tien komen langs. De leerling werkt zo aan de volgende doelen uit groep 4: “Ik kan eenvoudige keersommen maken.
Ik ken de tafel van 2 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 5 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 10 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 3 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 4 uit mijn hoofd.”
In deze set oefenboeken komen de domeinen voor rekenen groep 4 langs: getallen, meten en meetkunde en verbanden. De boeken zijn geschikt als oefening voor de LVS-toetsen van het Cito 3.0. Het eerste deel richt zich vooral op M4 niveau, deel 2 focust op E4 niveau.
Deel 1 van de set oefenboeken voor de LVS-toetsen van het Cito 3.0. Het werkboek sluit goed aan op de leerstof voor groep 4. Zo vormt het een goede oefening voor de toetsen. De domeinen die langskomen: getallen, meten en meetkunde en verbanden.
In het Junior Einstein Deeltafelboek staan oefeningen met deelsommen voor de tafels t/m 10. Omdat alle deeltafels tot 10 langskomen, is het boek te gebruiken in groep 4 en 5. De leerling oefent met de sommen en kan de deeltafelkaarten invullen en ergens ophangen. Aan het eind van het boek staat een deeltafeldiploma. Het volgende doel voor groep 4 komt aan bod: Ik kan eenvoudige deelsommen maken.
Dit boek bevat tafelkaarten voor de tafels 1 t/m 10. De kaarten kunnen uitgeknipt en opgehangen worden. Handig als geheugensteuntje bij het oefenen van keersommen. Het boek is te gebruiken in groep 4 en 5. De volgende doelen voor groep 4 komen aan bod: Ik kan eenvoudige keersommen maken.
Ik ken de tafel van 2 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 5 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 10 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 3 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 4 uit mijn hoofd.
Keersommen echt onder de knie krijgen, dat oefent de leerling in dit werkboek. De tafels van 1 t/m 10 komen allemaal langs in dit boek van Junior Einstein. De leerling kan zelf bijhouden welke tafels hij of zij al beheerst. De oefeningen verschillen, van rijtjes keersommen tot puzzels. In het boek zit een tafeldiploma. Omdat alle tafels langskomen, is het boek te gebruiken in groep 4, 5 en 6. De volgende doelen voor groep 4 komen aan bod: Ik kan eenvoudige keersommen maken.
Ik ken de tafel van 2 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 5 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 10 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 3 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 4 uit mijn hoofd.
Dit Rekenen Oefenboek (deel 2 van 2) kan ingezet worden voor toetsvoorbereidingen in groep 4. Er kan geoefend worden voor het vak Rekenen zoals het getoetst wordt in de LVS-toetsen (M4 en E4). Dit geldt niet alleen voor Rekenen in de toetsen van Cito (3.0), maar ook voor toetsen in groep 4 van andere toegelaten aanbieders. Dit Rekenen Oefenboek is het eerste deel van een set van twee. Beide Oefenboeken zijn geschikt voor kinderen die willen oefenen op het M4/E4-niveau van het Cito. Dit tweede deel richt zich vooral op het E4-niveau. Het eerste deel richt zich meer op het M4-niveau. Hierdoor is deel 2 een logisch vervolg op deel 1. Alle domeinen voor Rekenen komen uitgebreid aan bod: Getallen, Meten en meetkunde en Verbanden. De vraagstelling (open en meerkeuze) past goed bij de vragen die voorkomen in de diverse toetsen. Zowel kale sommen als contextrijke sommen komen aan de orde.
Dit boek bevat deeltafelkaarten voor de tafels 1 t/m 10. De kaarten kunnen uitgeknipt en opgehangen worden. Handig als geheugensteuntje bij het oefenen van deelsommen. Het boek is te gebruiken in groep 4 en 5. Het volgende doel voor groep 4 komt aan bod: Ik kan eenvoudige deelsommen maken.
Meer informatie over het werken vanuit leerlijnen? Neem contact op via info@leerlijnen.nl of kijk op www.nieuwleren.nl
Neem contact op