Boek ‘Leerlijnen voor het basisonderwijs’

Meer informatie

Gottmer Alle verhalen van ridder Florian.

Alle twintig, plus twee spiksplinternieuwe, verhalen van Ridder Florian de Bange zijn nu verzameld in een mooi dik voorleesboek! Met deze bundel kun je nu twintig verhalen lang genieten van de avonturen van Ridder Florian de Bange. Speciaal voor dit voorleesboek zijn er zelfs twee spiksplinternieuwe verhalen geschreven!

De kleine ridder is bepaald geen held, maar in spannende situaties staat hij wel zijn mannetje. Reuzen, draken, enge tovenaars – hij kan ze allemaal aan. In de nieuwe verhalen tapt hij moppen met een boze keizerin én weet hij een treurige trol op te vrolijken. Een heerlijke, dikke voorleesbundel om bij te griezelen en te giechelen!

Leesserie Estafette – Wat doet een ridder eigenlijk?

Vind jij ridders ook zo leuk? En zo stóer bovendien? In dit informatieve boek (AVI E4) lees je alles over ridders. Over hun kastelen en zwaarden, bijvoorbeeld. En over of meisjes eigenlijk ook ridder kunnen worden. Wat doet een ridder de hele dag? Hoe zit zijn harnas in elkaar? Waar woont hij? Hoe word je een ridder? En mogen meisjes ook ridder worden? Je leest het in dit boek.

Lang geleden – Ik ben de baas Veilig leren lezen voor leerlingen van de basisschool groep 4 – AVI-M4

Zelf lezen met de makers van Lang geleden… Veilig leren lezen voor leerlingen van de basisschool groep 3 – AVI M4

Het AVI-verhaal Ik ben de baas draait om de stoere Jacoba van Beieren. Van haar vader moet ze met een ridder trouwen. Maar wil ze dat eigenlijk wel? En wie is er dan straks de baas van haar kasteel?

Ik ben de baas (AVI M4) maakt deel uit van een serie fascinerende historische verhalen, speciaal voor leerlingen van groep 3 en 4 over onder meer Rembrandt van Rijn, Leonardo da Vinci, Albert Einstein, Antony Fokker een Jacoba van Beieren. Met sprankelende illustraties van Alex de Wolf.

  • Van Lang geleden… werden meer dan 125.000 exemplaren verkocht
  • Kinderen kunnen nu zelf leren lezen aan de hand van hun favoriete voorleesverhaal
  • Historische AVI-verhalen

‘Arend van Dam beschrijft op een mooie, kinderlijke manier hoe Anthony Fokker als jongen allerlei ideeën had en uiteindelijk een grote naam in de wereld van vliegtuigen wordt. Zeer geschikt voor de jonge lezers die fan zijn van voertuigen en met name vliegtuigen.’ Kinderboekenjuf.nl over Anton en de spin

Op zoek naar Tom bij de Romeinen

Dit boek staat vol prachtige zoekplaten waarop je kunt zien hoe de Romeinen leefden. Hoe zag een Romeinse villa eruit? Hoe vierden de Romeinen feest? En wat gebeurde er allemaal in het Colosseum? Ga op zoek naar Tom en Toby, een Romein op het toilet, een ontsnappende gladiator… en ga zo maar door! Een boek gemaakt in samenwerking met het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden.

Voorbij de horizon Op reis door Europa in vijftig voorleesverhalen

Wat maakt de landen van Europa speciaal en wat is er zo bijzonder aan dit continent als geheel? Je leest het in Voorbij de horizon. Arend van Dam maakt het begrip Europa toegankelijk voor kinderen vanaf zes jaar. In vijftig originele verhalen passeren de meest uiteenlopende gewoontes en gebeurtenissen in Europa de revue, schitterend geïllustreerd door Alex de Wolf. Van groot tot klein, alle Europese landen komen aan bod. Maar de hoofdrol in deze (voor)leesbundel is weggelegd voor de Europese kinderen. Zij maken van alles mee en hoewel ze uit verschillende landen komen, is er veel dat hen bindt.

De steen en de tijd Een reis van 150.000 jaar geleden tot nu

Een zwerfkei uit de ijstijd maakt duizenden jaren geschiedenis mee. Boeren zetten hem rechtop. Romeinen en ridders komen voorbij. De tijd gaat steeds sneller. Wie kijkt er nog om naar de steen? In een ijstijd, 150.000 jaar geleden, glijdt een steen vanuit het noorden naar Nederland. De reis duurt eeuwen, maar de steen is geduldig. Dan smelt het ijs. Boeren zetten de steen rechtop en krijgen er een band mee. Later komen er Romeinen, ridders en stedelingen voorbij. De tijd gaat steeds sneller. Wie kijkt er nog om naar de steen? ‘De steen en de tijd’ werpt een poëtische blik op de geschiedenis, bezien vanuit een zwerfkei.

Auteur: Rian Visser

Tinkamo Crazy Motor set

Beschrijving

Tinkamo crazy motor set bevat 30 bouwstenen, 1 slimme bouwsteen (motor).                                                                                                                                                Wat krijg je – Tinkamo Smart Building Blocks is een combinatie van logica en STEAM-onderwijs voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar en ouder.               Kritisch denken – Tinkamo stelt dat leervaardigheden niet langer alleen gaat over basistechniek, berekening of kennis, maar over het ontwikkelen van vaardigheden, zintuigen en kritisch denken om technologie creatief toe te passen om een ​​positieve impact te maken in de wereld om hen heen.
Denk digitaal en speel echt – Betrek onze digitale kinderen bij het computationeel denken, terwijl ze worden aangemoedigd om in de echte wereld te spelen en echte problemen op te lossen. Bouw digitale geletterdheid op door middel van probleemoplossing en iteratie.
Girl power – Tinkamo biedt meisjes een eerlijke manier om vertrouwd te raken met een van de meest waardevolle vaardigheden van de 21e eeuw: coderen.
Creatief vertrouwen – Kinderen kunnen zich creatief uitdrukken met behulp van technologie en vertrouwen winnen. Tinkamo kan de interesses van leerlingen koppelen aan vaardigheden en expertise.

Pai Botzees, programmeer je eigen robot

Beschrijving

Pai Botzees, bevat 130 uniek gevormde bouwblokken, 30 Interactieve Augmented Reality-puzzels en 1 Lithium ION-batterij.
Pai Botzee zal kinderen inspireren om creatief en kritisch na te denken door hun eigen robot te coderen en te programmeren!

Er zijn 2 apps gratis te downloaden voor iOS en Android.

Met Botzees Edu, leren de kinderen stap voor stap zelfstandig programmeren via programmeer iconen (een soort junior Scratch). Bij het programmeren zien ze Botzees een traject afleggen. Als er een fout bij het programmeren wordt gemaakt kan Botzees niet verder zijn weg afleggen en zien de leerlingen waar Botzees vast loopt en kunnen ze hun programma aanpassen. Er is een opbouw in moeilijkheidsgraad in programmeren. Uiteraard kan Botzees ook met een remote controll op de tablet ook bestuurd worden.

De 30 interactieve Augmented Reality-puzzels leren je nog meer codeerconcepten met visuele aanwijzingen. (ook wel bekend als Noova)

Ontworpen voor nieuwsgierige kinderen al vanaf 4 jaar!

Botzees is door het National Parenting Center bekroond met het zegel van goedkeuring.

Pai Botzees Mini

Beschrijving

Pai Botzees Mini is een programmeerbare robot die geprogrammeerd kan worden zonder gebruik van tablet of telefoon. Deze robot kan o.a. lijnen volgen, maar ook allerlei extra opdrachten uitvoeren. Daarvoor zijn er 2 dubbelzijdige te gebruiken themamappen

Basis coderen 1, Basis coderen 2, Muziek en Rekenen. Met behulp van de commandokaarten kan de robot diverse opdrachten uitvoeren. In tegen stelling tot veel andere robots die lijnen kunnen volgen gebruikt Pai Botzees mini geen sensoren, maar een camera, wat inhoud dat er geen zwart/wit reactie is en deze robot ook eenvoudig getekende parcoursen kan volgen die je met een stift of pen tekent. Dus geen vette zwarte viltstift banen of zwarte tape.

De commando kaarten zijn de getallen 1-9, waarvan 1-7  tevens de toonladder weergeven, 8 bewegingskaarten, het + en – teken en diverse extra opdracht kaarten. Deze kaarten passen op de mappen en kunnen steeds weer gebruikt worden.

Pai Botzees mini is de ideale robotica sets voor de jongste leerlingen om een uitdagende en speelse manier hun eerste stappen te maken in programmeren en robotica

Matatalab, codeerset voor kinderen

Beschrijving

Matatalab is een codeerset voor kinderen van 4-9 jaar. Het stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen PC of tablet gebruikt. Het is zonder woorden en een educatief codeerspel.

De set bevat een codeerplaat, waar de verschillende codeerblokken opgelegd kunnen worden. De “vuurtoren” leest de code die de kinderen gelegd hebben en sturen deze door naar de robot, die dan de opdrachten uitvoert.

De basis blokken zijn richtings-blokken, vooruit, achteruit links en rechts af. Daarnaast zijn er diverse extra blokken: Functie, Plezier, cijfers, muziek, melodie, hoeken en lusblokken.

Bij deze set horen 2 handleidingen en extra handleidingen voor de uitbreidingsset Musician en Artist.

Kinderen kunnen zelfstandig met deze set werken en de robot allerlei avonturen laten beleven, door te variëren met de diverse verschillende type blokken.

Whalesbot Smart 5S 

WhalesBot Smart 5S is een robot voor leerlingen van 6-9 jaar. De diverse bouwelementen zijn gelijk aan die van de WhalesBot A! 1S en 2S, die voor de leeftijd 10-14 geschikt zijn. Er kunnen 60 verschillende modellen gebouwd worden die met de zelfde software als voor de WhalesBot Make U 1S sets gebruikt worden, maar dan wel met meer programmeermogelijkheden door meer extra commando opdrachten, wat duidelijk een verdieping in het programmeren geeft. Bij het programmeren wordt gebruikt gemaakt van de gratis App voor de tablet of smartphone.

Naast het programmeren worden ook allerlei technische principes uitgelegd, zoals overbrengingen, zodat deze set 2 technische vaardigheden stimuleert, Techniek en Programmeren

De Gorgels

Onderdeel van de serie De Gorgels.

Midden in de nacht wordt Melle wakker. Er zit een vreemd wezentje op de rand van zijn bed. Het lijkt wel een bolletje wol, met armpjes en beentjes en twee harige, puntige oren. Maar als Melle het licht aandoet, is het wezentje verdwenen. Als hij er op school over vertelt, lacht iedereen hem uit. Zelfs papa, die bioloog is, zegt dat het onzin is, dat zulke wezentjes niet bestaan. Maar Melle weet zeker wat hij gezien heeft…

Een fantasierijk en spannend avontuur over Gorgels, Brutelaars en een jongen met superogen, van cabaretier Jochem Myjer. Geïllustreerd door Rick de Haas, bekend van Mees Kees.

Voorlezen vanaf 5, zelf lezen vanaf 7 jaar.

 

Z-Taal Taal oefenen groep 4 Werkboek

Z-Taal groep 4 – Taal oefenen – Stenvert Deze uitgave maakt deel uit van de zesdelige serie Taal, voor groep 3 tot en met 8. De serie biedt oefenstof voor taalstructuur, taalbetekenis, taalfunctie en spelling. Daarmee komen onder andere de volgende aspecten aan bod: meervoudsvorming, verkleinwoorden, telwoorden, voegwoorden, voornaamwoorden, woordenschat, spreekwoorden, synoniemen, tegenstellingen, deel/geheel-relaties, taalbegrip en taaltoepassing.

In dit Z-oefenboekje komen de volgende leerdoelen aan bod:

  • Ik oefen het schrijven van woorden aan de hand van plaatjes.
  • Ik kan vragen beantwoorden over een verhaaltje.
  • Ik leer nieuwe woorden.
  • Ik kan ‘de’ en ‘het’ goed gebruiken in een zin.
  • Ik kan woorden met -oor, -eer of -eur goed schrijven.
  • Ik kan woorden met -aai, -ooi of -oei goed schrijven.
  • Ik kan woorden die beginnen met s- of z- goed schrijven.
  • Ik kan woorden met -ng en -nk goed schrijven.
  • Ik kan woorden die beginnen met f- of v- goed schrijven.
  • Ik kan woorden in het meervoud schrijven.
  • Ik kan woorden die eindigen op -tje of -je goed schrijven.

Dit is de vernieuwde editie van: 9789026224539 Stenvert 4 Taal Taalblok 2 Werkboek (5ex)

Bij de les – Oefenen met spelling groep 4

Samenvatting

Oefenen met spelling voor groep 4. Niveau M4-E4. Alle oefenstof in één werkboek. Inzetbaar als extra ondersteuning of juist als extra uitdaging. Sluit 100% aan bij school.

Met dit werkboekje oefenen kinderen spelling niveau M4-E4. Deze leerstof komt op school in groep 4/5 (leerjaar 2/3) aan bod. Dit werkboek biedt extra oefenstof voor thuis en/of op school. Voor alle kinderen die meer moeten oefenen of voor hen die het gewoon leuk vinden om met taal bezig te zijn. De opdrachten in dit boek sluiten naadloos aan op datgene wat kinderen op school leren.

Opbouw
De oefenstof wordt per bladzijde en door het boekje heen opgebouwd:
• Bovenaan staat steeds wat de bedoeling is, daaronder staan de opdrachten.
• De bovenste opdrachten zijn makkelijker dan de opdrachten onderaan.
• De eerste pagina’s zijn makkelijker dan de laatste pagina’s in dit boek.

Wat oefenen de kinderen?
• Woorden met vaste stukjes, zoals eeuw-ieuw-uw, ng-nk, be-ge-ver, aai-ooi-oei, je-tje-pje
• Woorden met eindklank d
• Woorden met korte klanken en lange klanken
• Woorden met letters die op elkaar lijken: s-z, v-f, b-p
• Onthoudwoorden, zoals plein-ijs, gauw-kou, pech-weg

Bij de les – Leer en oefen spelling groep 4-6

Samenvatting

Oefenen van onthoudwoorden en woordbeelden en automatiseren van spelling. Het werkboek biedt extra ondersteuning of juist extra uitdaging. Sluit 100% aan bij school. Inclusief oplossingen.

Met dit werkboekje oefenen kinderen met de spelling van woorden die kinderen van 7 tot en met 9 jaar op school leren. Dit werkboek is bedoeld voor kinderen die het fijn vinden of die het nodig hebben om op school of thuis extra te oefenen. De opdrachten in dit boek sluiten naadloos aan op wat kinderen op school leren.

Opbouw
De oefenstof wordt per bladzijde en door het boekje heen opgebouwd:
• Bovenaan staat steeds wat de bedoeling is, daaronder staan de opdrachten.
• De bovenste opdrachten zijn makkelijker dan de opdrachten onderaan.
• De eerste pagina’s zijn makkelijker dan de laatste pagina’s in het boek.

Voor sommige kinderen is oefenen van de leerstof moeilijk. Zij kunnen in dit boek ook minder oefenstof maken. Ze kunnen dan bijvoorbeeld de onderste rijtjes doorstrepen. Zo oefenen zij toch de basisstof, zonder dat dit een te grote belasting is voor hun leerplezier.

Wat oefenen kinderen?
In dit boekje oefenen kinderen de spelling van:
• klankwoorden
• regelwoorden
• onthoudwoorden

Kidsweek – Het allerleukste begrijpend lezen oefenboek (groep 4 en 5)

Samenvatting

Onderdeel van de serie Kidsweek.

Met de oefenboeken van Kidsweek in de Klas wordt begrijpend lezen een feest!

Begrijpend lezen saai? Welnee! De oefenboeken van Kidsweek in de Klas zijn leerzaam en leuk! Aan de hand van artikelen uit Kidsweek en de bijbehorende video’s op de website vergroot je je tekstbegrip en woordenschat, zelfstandig of samen met je ouders.

De overzichtelijke stappenplannen en de handige legenda bieden een steuntje in de rug bij het lezen van een tekst voor leerlingen uit groep 4 en 5. Naast nog beter begrijpend lezen leer je in de drie oefenboeken ook van alles over de actualiteit, verbeter je je topografische kennis en leer je allerlei handige studievaardigheden aan. Genoeg geoefend? Blader dan door naar de moppen, raadsels en puzzels. Zo wordt begrijpend lezen vanzelf een feest!

De uitgaven van Kidsweek in de Klas voldoen aan alle kerndoelen van het SLO, waardoor ze inzetbaar zijn als lesmethode
Naast begrijpend lezen ook aandacht voor wereldoriëntatie, topografie en studievaardigheden

Begrijpend lezen Oefenboek 1 1; begrijpend leesteksten, voorspelopgaven en gatenteksten

Samenvatting

Meest geschikt voor M4. Begrijpen wat je leest, is de essentie van lezen en leren. Het is een van de belangrijkste vaardigheden die kinderen moeten ontwikkelen op school. Het oefenen van begrijpend lezen is zeer belangrijk. Door veel te oefenen ontstaat er een actieve leeshouding en worden de taalvaardigheid en algemene ontwikkeling uitgebreid. Hierdoor kunnen kinderen steeds langere en moeilijkere teksten op een hoger niveau verwerken. Het oefenen op het eigen niveau zorgt voor succeservaringen, die leiden tot meer leesplezier. Dit Begrijpend lezen Oefenboek is het eerste deel van een set van twee. Beide Oefenboeken zijn geschikt voor kinderen die willen oefenen op het M4/E4-niveau van het Cito. Dit eerste deel richt zich vooral op het M4-niveau. De teksten zijn wat korter en makkelijker leesbaar. Het tweede deel richt zich meer op het E4-niveau. De teksten zijn wat langer en hebben een iets moeilijkere opbouw. Hierdoor is deel 2 een logisch vervolg op deel 1. In het dagelijks leven komen we voortdurend in aanraking met verschillende soorten teksten. Deze Oefenboeken spelen hierop in door ook verschillende tekstsoorten aan te bieden. Deze kunnen informatief, fictief, instructief of poëzie zijn. In beide Oefenboeken komen drie verschillende soorten oefeningen voor: leesteksten, voorspelopgaven en gatenteksten. De Oefenboeken bestaan uit meerkeuzeopgaven en de vraagstelling is afgestemd op die van het Cito. Hierdoor zijn beide Oefenboeken geschikt om goed en verantwoord te oefenen voor het onderdeel Begrijpend lezen van de Cito LVS-toetsen. Wil je kind méér oefenen dan wat deze serie aanbiedt? Junior Einstein heeft ook een uitgebreide online oefen- en leeromgeving. Je vindt deze op onze website www.junioreinstein.nl.

Spelling regelwoorden voor groep 3 en 4 Werkboek

Samenvatting

Leer alle spellingregels rondom de regelwoorden op een leuke en verantwoorde manier.

Leer alle spellingregels rondom de regelwoorden. Alle woorden die kinderen in een groep leren spellen, zijn onderverdeeld in klankwoorden, regelwoorden en weetwoorden. Dit boek bevat oefeningen over de regelwoorden die kinderen in deze groepen leren. Regelwoorden zijn woorden waarvan je een spellingregel moet toepassen om ze op de juiste manier te schrijven. Bijvoorbeeld het maken van een verkleinwoord van woorden die eindigen op -ing. Deze woorden krijgen bijna altijd de letters -etje erbij (ding – dingetje of kring – kringetje). Door de spellingregels te oefenen en vaak te herhalen, leer je regelwoorden op de juiste manier te spellen. Spellen is het kunnen schrijven van woorden. Je hoort een woord in klanken en deze klanken schrijf je in letters op. Samen vormen deze letters op papier het woord. Maar schrijf je de letters ook wel op de juiste manier? Spelling moet vaak herhaald worden, want je past het altijd en overal toe. Door te blijven oefenen, houd je de spelling op niveau.

Spelling Weetwoorden geschikt voor groep 3 en 4 Werkboek

Samenvatting

Leer alle spellingregels rondom de weetwoorden op een leuke en verantwoorde manier.

Leer alle spellingregels rondom de weetwoorden. Alle woorden die kinderen in een groep leren spellen, zijn onderverdeeld in klankwoorden, regelwoorden en weetwoorden. Dit boek bevat oefeningen over de weetwoorden die kinderen in deze groepen leren. Weetwoorden zijn woorden waar geen regels voor zijn: je moet ze uit je hoofd leren. Bijvoorbeeld woorden met een ei of een ij, zoals eiland en ijs. Er is geen regel waardoor je kunt weten of je een ei of een ij moet schrijven. Door deze weetwoorden veel te oefenen en te herhalen, onthoud je deze woorden beter. Spellen is het kunnen schrijven van woorden. Je hoort een woord in klanken en deze klanken schrijf je in letters op. Samen vormen deze letters op papier het woord. Maar schrijf je de letters ook wel op de juiste manier? Spelling moet vaak herhaald worden, want je past het altijd en overal toe. Door te blijven oefenen, houd je de spelling op niveau.

Meer informatie over het werken vanuit leerlijnen? Neem contact op via info@leerlijnen.nl of kijk op www.nieuwleren.nl

Neem contact op