Boek ‘Leerlijnen voor het basisonderwijs’

Meer informatie

Willewete – De eerste mens

Een informatief prentenboek voor kinderen vanaf 6 jaar over personages in de geschiedenis, namelijk de eerste mens. Willewete… dat zijn informatieve prentenboeken die een antwoord geven op de vragen van jonge kinderen. Sommige onderwerpen staan dicht bij hen, andere een beetje verder. Ze gaan over de wereld en de natuur om ons heen, over het leven in het verleden en het leven nu. Op een speelse en spitsvondige manier vertellen deze boeken wat kinderen graag willen weten. Wil je alles weten over de eerste mens? In dit boek lees je meer over hoe mensen in de prehistorie leefden. Hoe kwamen ze aan eten? Wat leerden hun kinderen? En waarom maakten ze grotschilderingen? Op deze en veel andere vragen krijg je een antwoord. Je vindt in dit boek ook een leuk knutselwerkje, een grote uitklap-pagina en een miniquiz, zodat je een echte expert wordt.

Groot weetjesboek over de prehistorie

Wat voor weer was het in de oertijd? Zijn mensen ooit dinosaurussen tegengekomen? Werd er toen ook al vrolijk op muziek gedanst? In dit boek ontdek je alles over de prehistorie! Je komt ook te weten waarom de mammoet is uitgestorven, met welk bestek oermensen aten, welke beroemdheden uit die tijd we vandaag nog kennen, hoe je zelf vuur maakt en nog veel meer!

Oerstoer over de wolharige mammoet en de rest

Op de plek waar jij nu bent, liepen tijdens de laatste ijstijd reusachtige dieren rond, zoals wolharige mammoeten, grottenberen en sabeltandtijgers. Niet in een dierentuin, maar in het wild. Bijna al die oerstoere dieren zijn zo’n twaalfduizend jaar geleden van de aardbodem verdwenen. Uitgestorven. Maar waardoor? En waarom overleefden andere dieren de ijstijd wel? Hoe leefden ze, hoe zagen ze eruit en hoe leefden onze verre voorouders tussen deze wonderlijke dieren? Je leest het allemaal in dit koele boek!

Hannes Hunebed 1 – Scharminkel uit de steentijd

Prehistorisch lachen geblazen met Hannes Hunebed. Zijn opa vond het vuur uit, zijn vader het wiel. Maar eh… Wat gaat Hannes uitvinden? Beeldverhaal vol spanning en actie, volledig in kleur. Hannes Hunebed, scharminkel uit de steentijd is het eerste deel in de serie Hannes Hunebed, een boemboek volledig in kleur. Prehistorisch lachen geblazen, met tekst is van Aaron Reynolds en illustraties van Phil McAndrew. Zijn opa vond het vuur uit, zijn vader het wiel. KATSJING! Maar eh… wat gaat Hannes uitvinden? En hoe komt hij onder zijn verplichte overgangsrite uit?? En als hij daar niet onderuit komt, hoeveel spierballen heeft hij dan wel niet nodig om te overleven?! Een boemboek is een beeldverhaal vol spanning en actie, volledig in kleur. Bovendien zijn boemboeken supergrappig en je steekt er ook nog wat van op, want een boemboek is goed voor je taalontwikkeling en woordenschat. (Zeg dat maar tegen je moeder!)

De steen en de tijd Een reis van 150.000 jaar geleden tot nu

Een zwerfkei uit de ijstijd maakt duizenden jaren geschiedenis mee. Boeren zetten hem rechtop. Romeinen en ridders komen voorbij. De tijd gaat steeds sneller. Wie kijkt er nog om naar de steen? In een ijstijd, 150.000 jaar geleden, glijdt een steen vanuit het noorden naar Nederland. De reis duurt eeuwen, maar de steen is geduldig. Dan smelt het ijs. Boeren zetten de steen rechtop en krijgen er een band mee. Later komen er Romeinen, ridders en stedelingen voorbij. De tijd gaat steeds sneller. Wie kijkt er nog om naar de steen? ‘De steen en de tijd’ werpt een poëtische blik op de geschiedenis, bezien vanuit een zwerfkei.

Auteur: Rian Visser

Klassiek For Kids 2016

Productbeschrijving

Aangenaam Klassiek for Kids 2016 – Het Kasteel van Beethoven

Het Kasteel van Beethoven
Sir Simon Rattle dirigeert
Edwin Rutten vertelt…
Dat belooft een groots muzikaal bouwwerk!

Voor de vijfde achtereenvolgende keer is Edwin Rutten ambassadeur van Aangenaam Klassiek for Kids. Ook dit jaar schreef de verhalenverteller, zanger, acteur, presentator, muzikant, docent en columnist een muzikaal verhaal voor kinderen en andere volwassen: Het Kasteel van Beethoven.
Aan de hand van een heuse bouwtekening wordt Het Kasteel gebouwd. Ridders en jonkvrouwen komen tot leven, ook de opbouw van de symfonie zelf wordt uit de doeken gedaan. Terwijl Rutten vertelt over expositie en coda, Toverkol en geelgors, dirigeert Sir Simon Rattle de Berliner Philharmoniker. Na het beluisteren van deze dubbel-cd kent Beethovens Vijfde symfonie geen geheimen meer voor je. Enkel die je er zelf bij verzint…

Klassiek Voor Kids 2006

Productbeschrijving

Edwin Rutten en het Radio Kamerorkest – Klassiek Voor Kids – Mozart… Je Zal Maar Een Wonderkind Zijn.

Muzikale vertelling over het wonderkind Mozart door Edwin Rutten en het Radio Kamerorkest.

Tracklist

  • 1. Entführung aus dem Serail, KV 384: Ouverture
  • 2. Wat is een wonderkind?
  • 3. Menuett, KV 1, m.m.v. Felicia Kosasi, piano
  • 4. Op tournee met vader Leopold en zusje Maria Anna
  • 5. Symfonie nr. 5 in Bes, KV 22 “Haagse Symfonie”: Allegro
  • 6. De brief van de burgemeester
  • 7. Symfonie nr. 35 in D, KV 385 “Haffner”: Allegro
  • 8. Mozart in de wiebelende paardenkoets
  • 9. Serenade nr. 7 in D KV 250 “Haffner”: Menuetto
  • 10. Het verdwenen paard
  • 11. Concert voor hoorn en orkest nr. 3, KV 447: Allegro, m.m.v. Jasper de Waal, hoorn
  • 12. Mozart verliefd
  • 13. Serenade voor Aloysia
  • 14. Serenade nr. 11 in Es, KV 37: Allegro
  • 15. Pappa Haydn
  • 16. Mozarts Housemuziek
  • 17. Verliefd op Constanze
  • 18. Symfonie nr. 40 in g, KV 550: Molto Allegro
  • 19. Dromen,vechten,vechten en dromen
  • 20. Entführung aus dem Serail
  • 21. Mozarts hart in majeur en mineur
  • 22. Don Giovanni, KV 527: Ouverture
  • 23. Het sneeuwt
  • 24. Zijn er wonderkinderen in de zaal?
  • 25. Applaus. Succes!**

De Koning, De Kat en de Viool

Productbeschrijving

De koning heeft een aantal vioolspelers in dienst, maar ook een heleboel rekenaars. Ze berekenen alles en komen tot de slotsom dat de koning het weinige geld dat hij bezit verkeerd besteedt. Ze raden hem aan zijn vioolspelers te ontslaan. Met dat geld kan hij dan eindelijk de gaten in zijn paleis dichten en hout kopen voor zijn zesenzestig haarden. De koning volgt de raad op. Maar al gauw blijkt dat er in een land zonder muziek niet te leven valt.

In een tijd dat er op allerlei manieren moet worden bezuinigd, is er voor de muziek ook steeds minder geld beschikbaar. Daardoor moeten er zelfs hele orkesten worden opgeheven. De beroemde violist Yehudi Menuhin heeft hierover duidelijke ideeën: als je de mensen hun muziek ontneemt, ontneem je hun plezier. In dit sprookjesachtige verhaal geeft hij aan wat gedaan moet worden als er geen subsidie meer gegeven wordt. Oorspronkelijk verscheen het boek De Koning, de Kat en de Viool in 1983. Maar zoals dat gaat met sprookjes… Ze zijn van alle tijden, en dus ook nu zeer actueel.

Verteller, radiopresentor en zanger Edwin Rutten leest dit verhaal op zijn geheel eigen betrokken wijze voor en combineert de tekst met muziek van onder anderen Bach, Vivaldi en Mozart, gespeeld door Menuhin zelf. Daarmee is deze cd een bijzonder actueel muzikaal verhaal voor Koningen, Katten, Violisten en een ieder die in sprookjes gelooft!

Tinkamo Tinker kit roboticaset

Beschrijving

Tinkamo Tinker Kit bevat Smart Building Blocks en is een  STEAM-roboticaset voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar. Het bevat 10 projecten van beginner tot expert, 600 bouwstenen, 14 slimme bouwstenen, 10 out-of-box projecten en 30+ STEAM-cursussen.

Kritisch denken – Tinkamo beweert dat leertechnologie niet langer alleen draait om basistechniek, berekening of kennis, maar ook om de vaardigheden, zintuigen en kritisch denken om te bouwen om technologie creatief toe te passen en om een ​​positieve impact te hebben op de wereld om je heen.

Denk digitaal & speel echt – Betrek onze digitale kinderen bij computationeel denken, terwijl ze worden aangemoedigd om in de echte wereld te spelen en echte problemen op te lossen. Bouw digitale leeftijdsvaardigheden door probleemoplossing en iteratie.

Tinkamo biedt meisjes en jongens om op een speelse manier vertrouwd te raken met een van de meest waardevolle vaardigheden van de 21ste eeuw: codering.

Creatief vertrouwen – Kinderen kunnen zich creatief uiten met behulp van technologie en vertrouwen winnen. 

Tinkamo kan de interesses van leerlingen koppelen aan vaardigheden en expertise.

Robobloq Q-scout robot bouwpakket

Beschrijving

De Robobloq Q-Scout biedt kinderen en studenten de kans om op een leuke manier de programmeervaardigheden te ontwikkelen. Tijdens het bouwen en het programmeren van de QScout wordt het “computational thinking” gestimuleerd. De kinderen worden uitgedaagd om nieuwe ideeën tot leven te brengen op innovatieve en creatieve manieren. Het wordt niet voor niets de “Coolest metal robot to build and code” genoemd.

Robobloq Q-Scout in het kort

  • DIY-robot bouwpakket
  • Engineering workshop
  • Talloze programmeer uitdagingen
  • Programmeer tool via de app en pc
  • Nederlandstalig lesboek

Deze robot spreekt iedereen aan met zijn grote ogen en leuke glimlach. Deze STEM robots worden als uitdagende bouwpakketten geleverd en zijn te programmeren via de op de smartphone en tablet.
Het bouwen van de Q-Scout duurt minder dan 30 minuten.
De Q-Scout voorzien van een sensor die lijnen volgt en obstakels kan ontwijken. Maak de eerste stappen binnen de programmeer wereld en ontwikkel je vaardigheden. Het groene aluminium uiterlijk geeft de robot een uitdagend uiterlijk en maakt hem tevens bestand tegen beschadigingen.

Leer programmeren via de app Leer programmeren op een leuke en eenvoudige manier via je smartphone of tablet. Sleep de stukjes code naar elkaar toe en creëer je eigen handelingen die de robot moet uitvoeren. De app stimuleert het oplossen van problemen en leert de kinderen de basis van het programmeren.

WhalesBot AI module 1

Beschrijving

WhalesBot AI Module 1-serie en WhalesBot Scratch-software.  Er worden eenvoudige programmeervoorbeelden gegeven om gebruikers te helpen de AI Module 1-serie samen met de software beter en sneller te leren gebruiken. Lees de handleiding aandachtig door nadat u dit product hebt gekocht.

AI Module 1-serie zijn de nieuwste bouw en programmeersets van WhalesBot, die controllers en software combineren, die niet alleen kunnen voldoen aan de behoeften van het dagelijkse robotonderwijs, maar ook voldoen aan een verscheidenheid aan toepassingsomgevingen, zoals robotcompetitie.
WhalesBot Scratch-software kan studenten de meest geavanceerde Scratch en Python leren en ondersteunt ook staafdiagramprogrammering, standaard C-programmering en Python-programmering. De flowcahrt omvat alle poortfuncties en ondersteunt visuele programmering zoals subroutine functie. Het bevat zeven functionele modules, waaronder actie-, sensor- (detectie), besturing, programma, gegevens, geavanceerde en lijnpatrouillemodules. Gebaseerd op de gloednieuwe ontwikkeling van platformonafhankelijke technologie, kan het worden gebruikt op Windows, Mac en andere besturingssystemen en ondersteunt het multithread programmeren. Het staafdiagram kan automatisch C en Python Language genereren, waarvan C Language pointer, array, structuur en andere complexe applicaties ondersteunt, en de robotbibliotheekfuncties zijn beschikbaar.

WeeeBot mini jeep, leren programmeren

WeeeBot mini jeep, leren programmeren

WeeeBot mini jeep onderwijsversie is een educatieve versie die is geüpgraded op basis van de STEAM-robot WeeeBot mini op instapniveau. De producten zijn voornamelijk gericht op het leren programmeren, via diverse oefeningen. Het combineert de kennis in wetenschap, technologie, engineering, kunst, wiskunde en wordt ondersteund door acht (8) ideeënkaarten en zestien (16) lessen. Het is van toepassing op het instapniveau van STEAM en zal zijn gebruikers begeleiden bij het leren programmeren en multidisciplinaire kennis, om creatief ontwerp te maken, evenals bij het trainen van programmamindsets.educatieve versie die is geüpgraded op basis van de STEAM-robot WeeeBot mini op instapniveau. De producten zijn voornamelijk gericht op het leren programmeren, via diverse oefeningen. Het combineert de kennis in wetenschap, technologie, engineering, kunst, wiskunde en wordt ondersteund door acht (8) ideeënkaarten en zestien (16) lessen. Het is van toepassing op het instapniveau van STEAM en zal zijn gebruikers begeleiden bij het leren programmeren en multidisciplinaire kennis, om creatief ontwerp te maken, evenals bij het trainen van programmamindsets.

Tutobo, interactieve robot voor kinderen

Beschrijving

Kinderen leren coderen met de robot Max en Tobo, een interactieve robot voor kinderen. Met een real-life programmeerbare robot die kinderen van 6-9 jaar oud helpt om de geweldige codeerwereld te ontdekken. Het team van Tutobo heeft een fascinerend educatief speelgoed met een intergalactisch verhaal en robottechnologie samengebracht. Kinderen betrekken en inspireren om te leren met een codeerrobot.

Maak je klaar om kennis te maken met de robot Tobo, een schattige alien! Hij woont op planeet Ubu samen met zijn begeleidende robot, Max. Wat doen ze op Ubu, vraag je? Ze hebben een heel belangrijke taak: waken over vreemde ruimteverschijnselen. Op een dag gebeurt er iets buitengewoons dat de tijd en ruimte van hun melkwegstelsel verstoort. Nu zijn Max en Tobo verloren in de ruimte! Met de hulp van vriendelijke Tobo leren kinderen computerprogrammering met behulp van deze geweldige educatieve leerzame robot.

Het bord is de wereld van Max & Tobo en het decor voor een geweldig avontuur vol verrassingen. In interactie met het bord zullen kinderen een verhaal van tien niveaus moeten voltooien, waarbij elk niveau kinderen laat zien hoe – en waarom! – codering werkt, allemaal met behulp van Max & Tobo en echte robottechnologie.

Er is slechts een app voor je tablet nodig om kinderen om te leren programmeren met behulp van Blockly, een taal die speciaal is gemaakt om te programmeren te leren. Met behulp van coderingsspeelgoed Max leren kinderen niet alleen coderen, maar helpen ze ook de reis van Max & Tobo terug naar huis te begeleiden. Tijdens het reizen door de Melkweg! Leren is nog nooit zo leuk geweest.

Nieuwe mappen zijn in voorbereiding.

Tinkamo play kit

Beschrijving

Tinkamo Smart Building Blocks is een combinatie van logica en STEAM-onderwijs, dat een van de beste leerhulpmiddelen is voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar en ouder. Het bevat 5 projecten van beginner tot expert, 300 bouwstenen, die comaptibel zijn met Lego en Lego Techniek, 6 slimme bouwstenen, 5 projecten uit de doos en 20+ STEAM-cursussen.

Kritisch denken – Tinkamo stelt dat leertechnologie niet langer alleen gaat over basistechniek, berekening of kennis, maar over het ontwikkelen van vaardigheden, zintuigen en kritisch denken om technologie creatief toe te passen om een ​​positieve impact te maken in de wereld om hen heen.

Denk digitaal en speel echt – Betrek onze digitale autochtone kinderen bij computationeel denken en moedig hen aan om in de echte wereld te spelen en echte problemen op te lossen. Bouw digitale geletterdheid op door middel van probleemoplossing en iteratie.

Girl power – Tinkamo biedt meisjes een eerlijke manier om vertrouwd te raken met een van de meest waardevolle vaardigheden van de 21e eeuw: coderen.

Creatief vertrouwen – Kinderen kunnen zich creatief uitdrukken met behulp van technologie en vertrouwen winnen. Tinkamo kan de interesses van leerlingen koppelen aan vaardigheden en expertise.

Mabot robotica pakket

Mabot is een geheel nieuw en uitdagende robotica pakket. Het bouwen kost maar enkele minuten omdat er gewerkt wordt met modules. Door zijn uiterlijk met de verschillende ronde vormen zijn de modellen ook heel aantrekkelijk en nodigen de leerlingen uit enthousiast aan de slag te willen gaan. De modellen kunnen via een remote control op de tablet aangestuurd worden of geprogrammeerd worden met Scratch.
De set bevat een aansturings bal, wielen, batterij bal met oplaadbare accu, kleur herkennings bal. Infra rood bal, druksensor bal, verbindings bal, 3 poorten bal, elleboog bal en een rotatie bal. Daarmee kunnen veel diverse modellen met meerdere toepassingen gebouwd worden en wordt programmeren uitdagend en leuk. Vanaf 8 jaar.

Bij deze set zijn gratis 20 lessen robotica binnen het STEAM onderwijs met daarbij de handleidingen voor de leerkracht. Daarnaast ook nog diverse werkkaarten om zelf aan de slag te kunnen gaan

Tinkamo Crazy Motor set

Beschrijving

Tinkamo crazy motor set bevat 30 bouwstenen, 1 slimme bouwsteen (motor).                                                                                                                                                Wat krijg je – Tinkamo Smart Building Blocks is een combinatie van logica en STEAM-onderwijs voor jongens en meisjes vanaf 4 jaar en ouder.               Kritisch denken – Tinkamo stelt dat leervaardigheden niet langer alleen gaat over basistechniek, berekening of kennis, maar over het ontwikkelen van vaardigheden, zintuigen en kritisch denken om technologie creatief toe te passen om een ​​positieve impact te maken in de wereld om hen heen.
Denk digitaal en speel echt – Betrek onze digitale kinderen bij het computationeel denken, terwijl ze worden aangemoedigd om in de echte wereld te spelen en echte problemen op te lossen. Bouw digitale geletterdheid op door middel van probleemoplossing en iteratie.
Girl power – Tinkamo biedt meisjes een eerlijke manier om vertrouwd te raken met een van de meest waardevolle vaardigheden van de 21e eeuw: coderen.
Creatief vertrouwen – Kinderen kunnen zich creatief uitdrukken met behulp van technologie en vertrouwen winnen. Tinkamo kan de interesses van leerlingen koppelen aan vaardigheden en expertise.

Pai Botzees, programmeer je eigen robot

Beschrijving

Pai Botzees, bevat 130 uniek gevormde bouwblokken, 30 Interactieve Augmented Reality-puzzels en 1 Lithium ION-batterij.
Pai Botzee zal kinderen inspireren om creatief en kritisch na te denken door hun eigen robot te coderen en te programmeren!

Er zijn 2 apps gratis te downloaden voor iOS en Android.

Met Botzees Edu, leren de kinderen stap voor stap zelfstandig programmeren via programmeer iconen (een soort junior Scratch). Bij het programmeren zien ze Botzees een traject afleggen. Als er een fout bij het programmeren wordt gemaakt kan Botzees niet verder zijn weg afleggen en zien de leerlingen waar Botzees vast loopt en kunnen ze hun programma aanpassen. Er is een opbouw in moeilijkheidsgraad in programmeren. Uiteraard kan Botzees ook met een remote controll op de tablet ook bestuurd worden.

De 30 interactieve Augmented Reality-puzzels leren je nog meer codeerconcepten met visuele aanwijzingen. (ook wel bekend als Noova)

Ontworpen voor nieuwsgierige kinderen al vanaf 4 jaar!

Botzees is door het National Parenting Center bekroond met het zegel van goedkeuring.

UARO basisset techniek 1

Beschrijving

UARO basisset techniek 1 is de start set van het RoboRobo assortiment. Deze set is voor kinderen vanaf 4 jaar en bevat 42 onderdelen , waarmee 10 verschillende modellen gebouwd kunnen worden. De elementen worden met speciale pluggen verbonden en met een schroef vastgedraaid. De wijze van bouwen en de grote van het materiaal is speciaal afgestemd voor jonge kinderen, die leuke en uitdagende modellen kunnen bouwen met behulp van het bouwvoorbeeldenboek. Hierin wordt stap voor stap getoond wat ze nodig hebben en hoe ze bouwen moeten. Daarnaast kunnen ze met deze kennis en vaardigheden hun creativiteit als leidraad gebruiken en hun eigen modellen bedenken en bouwen.

Deze bouwvaardigheden komen dan ook van pas bij UARO 1-4, wanneer ze naast het bouwen ook leren programmeren

4D Tangram

Beschrijving

Deze 4D tangram voor kinderen vanaf 3 jaar is ook geschikt als gezelschapsspel voor volwassenen. De mooi vormgegeven gratis App heeft de mogelijkheid om te kiezen tussen een verhaalmodus en een ontdekmodus. Er is een zeer grote variëteit aan puzzels. Erg leuk en leerzaam zijn de puzzels waarbij letters en cijfers gelegd kunnen worden, om op een speelse wijze hiermee om te kunnen gaan.

Als een puzzel goed gelegd wordt in de verhaal modus wordt het betreffende dier getoond en genoemd. Er volgt dan een kort zinnetje in Engels, wat goed is voor het aanleren van Engels op een speelse manier. In de ontdekmodus kan gekozen worden voor verschillende modi.

WhalesBot Make U Base

Beschrijving

WhalesBot Make U Base is een broertje/zusje van WhalesBot Make U 1S met het grote verschil dat hier geen codeeropdrachten zijn en ook dan niet via de app geprogrammeerd kan worden.

WhalesBot Make U Base is een set met elektronica onderdelen, waarmee diverse modellen aangestuurd kunnen worden. Een heel andere manier van aansturing van modellen. Naast de bouwdelen en technische onderdelen zoals tandwielen zijn er 18 verschillende elektronica onderdelen, die met magnetische aan elkaar gekoppeld worden, om afstand te overbruggen tussen de elektronica onderdelen is er 1 kabel . De uitzonderingen zijn : de slimme motor, Intelligente snelheidsregelmotor en de voor-/achteruit intelligente motor.

De controller is tevens de accu die opgeladen kan worden. Daarnaast zijn er van ieder de volgende onderdelen: Infraroodsensor, drukknop, druksensor, licht sensor, geluidsensor, rood licht, groen licht, Logica aan, logica uit, logica niet, zoemer en de opname en afspeel spraakmodule.

Ondanks dit een “moeilijke” set lijkt is hij wel een uitdaging voor experimenteren, creatief bezig zijn en speldenwijs leren met elektronica om te gaan voor leerlingen vanaf 4 jaar

In deze film ziet u eerst de elektronica onderdelen en hoe ze werken en halverwege hoe deze werken in een model.

Meer informatie over het werken vanuit leerlijnen? Neem contact op via info@leerlijnen.nl of kijk op www.nieuwleren.nl

Neem contact op