Boek ‘Leerlijnen voor het basisonderwijs’

Meer informatie

Z-Rekenen groep 4-5 – Tafelboek 1 Werkboek

In dit Tafelboek worden alle tafels tot en met 10 geoefend tot de leerling ze kan dromen. Het tweede deel van deze serie gaat in op keersommen en deelsommen. De twee boekjes helpen om een goede basis te vormen op het gebied van tafels. In dit boekje komen de volgende leerdoelen voor groep 5 aan bod: Ik ken de tafel van 6 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 8 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 9 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 7 uit mijn hoofd.

Z-Rekenen groep 4-5 – Tafelboek 2 Werkboek

In dit tweede Tafelboek van Z-Rekenen wordt geoefend met keersommen en deelsommen. Alle 10 de tafels komen aan bod. Het boek is daarom al te gebruiken in groep 4, maar is nog geschikter voor groep 5. Dan kan de leerling alle tafels in een keer herhalen. De volgende doelen voor groep 5 worden geoefend: “Ik kan keersommen maken in het getallengebied tot 100.
Ik kan deelsommen maken in het getallengebied tot 100.”

Z-Rekenen groep 4 Tafels oefenen Werkboek

In dit werkboek worden de tafels nog een keertje herhaald. Op de ene pagina als sommen, op de andere pagina als speelse opdrachten. Alle tafels tot en met tien komen langs. De leerling werkt zo aan de volgende doelen uit groep 5: “Ik ken de tafel van 6 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 8 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 9 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 7 uit mijn hoofd. Ik kan keersommen maken in het getallengebied tot 100.”

Z-Rekenen groep 5 Rekenblok Werkboek

Dit Rekenblok werkboek helpt de leerling met het bijspijkeren van vaardigheden op verschillende gebieden. Aan bod komt onder andere optellen en aftrekken tot 1000, het maken van keersommen tot 1000, rekenen met geld, meten tot op de millimeter nauwkeurig en het aflezen van een maatbeker. Op de voorkant van de pagina staan sommen, op de achterkant een speelse oefening met een illustratie. Dit is het derde deel uit de serie Rekenblok, waarvan één werkboekje per groep bestaat.

Z-Rekenen groep 5 Verhaaltjessommen Werkboek

In dit werkboek wordt geoefend met verhaalsommen. De verhaaltjes worden opgebouwd van makkelijk naar moeilijk. De leerling oefent met optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. De volgende leerdoelen komen aan bod: “Ik kan optellen en aftrekken tot 1000 waarbij de informatie komt uit een verhaalsom. Ik kan vermenigvuldigen en delen waarbij ik de informatie haal uit een verhaaltje.”

Rekenen 1 groep 5 Oefenboek

Dit Rekenen Oefenboek (deel 1 van 2) kan ingezet worden voor toetsvoorbereidingen in groep 5. Er kan geoefend worden voor het vak Rekenen zoals het getoetst wordt in de LVS-toetsen (M5 en E5). Dit geldt niet alleen voor rekenen in de toetsen van Cito (3.0), maar ook voor toetsen in groep 4 van andere toegelaten aanbieders. Dit Rekenen Oefenboek is het eerste deel van een set van twee. Beide Oefenboeken zijn geschikt voor kinderen die willen oefenen op het M5/E5-niveau van het Cito. Dit tweede deel richt zich vooral op het E4-niveau. Het eerste deel richt zich meer op het M4-niveau. Hierdoor is deel 2 een logisch vervolg op deel 1. Alle domeinen voor Rekenen komen uitgebreid aan bod: Getallen, Meten en meetkunde en Verbanden. De vraagstelling (open en meerkeuze) past goed bij de vragen die voorkomen in de diverse toetsen. Zowel kale sommen als contextrijke sommen komen aan de orde.

Rekenen 2 groep 5 Oefenboek

Dit Rekenen Oefenboek (deel 2 van 2) kan ingezet worden voor toetsvoorbereidingen in groep 5. Er kan geoefend worden voor het vak Rekenen zoals het getoetst wordt in de LVS-toetsen (M5 en E5). Dit geldt niet alleen voor rekenen in de toetsen van Cito (3.0), maar ook voor toetsen in groep 4 van andere toegelaten aanbieders. Dit Rekenen Oefenboek is het eerste deel van een set van twee. Beide Oefenboeken zijn geschikt voor kinderen die willen oefenen op het M5/E5-niveau van het Cito. Dit tweede deel richt zich vooral op het E4-niveau. Het eerste deel richt zich meer op het M4-niveau. Hierdoor is deel 2 een logisch vervolg op deel 1. Alle domeinen voor Rekenen komen uitgebreid aan bod: Getallen, Meten en meetkunde en Verbanden. De vraagstelling (open en meerkeuze) past goed bij de vragen die voorkomen in de diverse toetsen. Zowel kale sommen als contextrijke sommen komen aan de orde.

Zelfstandig Rekenen – Deel 5 Inclusief correctievel

Door middel van leuke en gevarieerde opdrachten kan de leerling geheel zelfstandig werken met taal en rekenen. De boeken zijn eenvoudig in gebruik en zien er leuk uit. Het stimuleert de leerling om zelfstandig aan de slag te gaan. Deze manier van zelfstandig werken is voor alle niveaus in het basisonderwijs te gebruiken, zowel voor zelfstandig werk voor de leerling die extra uitdaging nodig heeft, als voor de leerling die wat extra oefening gebruiken kan. De blokboeken bestaan uit 64 pagina’s met opgaven waarin oefenstof wordt aangeboden in oplopende moeilijkheidsgraad. De blokboeken zelfstandig taal en rekenen zijn niet methode- of groepsgebonden. Alle opgaven zijn duidelijk om-schreven en elk boek bevat een een werkwijzer waarin staat hoe het correctievel gebruikt moet worden. Elk boek heeft achterin een resultatenlijst waarop de leerling zelf zijn scores kan bijhouden.

Leuk Rekenen 4

De serie Leuk Rekenen is gevuld met de puzzel “Met kruisjes bedekken”. De leerling knipt zelf kruisjes uit en bedekt getallen volgens een bepaalde rekensom. Deel 4 oefent met deelsommen. Je legt bijvoorbeeld alleen maar kruisjes op getallen die je kunt delen door 4. In totaal zijn in de serie Leuk Rekenen 7 werkboeken beschikbaar, voor groep 3 t/m 8.

Deeltafels 1 t/m 10 rekenen Werkboek

In het Junior Einstein Deeltafelboek staan oefeningen met deelsommen voor de tafels t/m 10. Omdat alle deeltafels tot 10 langskomen, is het boek te gebruiken in groep 4 en 5. De leerling oefent met de sommen en kan de deeltafelkaarten invullen en ergens ophangen. Aan het eind van het boek staat een deeltafeldiploma. Het volgende doel voor groep 5 komt aan bod: Ik kan deelsommen maken in het getallengebied tot 100.

Rekenen Tafels 1 t/m 10 Tafelkaarten

Dit boek bevat tafelkaarten voor de tafels 1 t/m 10. De kaarten kunnen uitgeknipt en opgehangen worden. Handig als geheugensteuntje bij het oefenen van keersommen. Het boek is te gebruiken in groep 4 en 5. De volgende doelen voor groep 5 komen aan bod: Ik ken de tafel van 6 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 8 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 9 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 7 uit mijn hoofd.
Ik kan keersommen maken in het getallengebied tot 100.

Blokboek Rekenen 5

Rekenen extra goed beheersen, dat is het doel van de Blokboek werkboekjes. Per groep is 1 werkboek beschikbaar dat aansluit bij de rekenstof door het jaar heen. In groep 5 ligt de focus op optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Ook wordt geoefend met tijd, geld en meten. De leerling oefent of herhaalt de stof uit de methode van school, om zo goed voorbereid aan het volgende jaar te beginnen. Het uitwerkingenboek is los te kopen via de site van de uitgever.

Loco Maxi – Ik leer klokkijken

Leer klokkijken met Loco. Spelenderwijs oefenen is met Loco leuk en leerzaam! Met dit afwisselende Loco boekje oefenen kinderen de basisbegrippen van de tijd. Ze leren spelenderwijs tijden herkennen, zowel analoog als digitaal. Daarnaast zijn er puzzels waarin dag & nacht en de seizoenen voorkomen, en begrippen rond tijd geleerd worden. Leren klokkijken met Loco is nog nooit zo leuk geweest. Dit oefenboekje is te gebruiken bij de Loco maxi basisdoos.Leerdoelen: – Leren klokkijken analoog en digitaal – Oefenen met de basisbegrippen van de tijd – Puzzelen Wie is er niet opgegroeid met de leerspellen van Loco? Loco bestaat al sinds 1968 en is het meest gebruikte leerspel op de basisschool. Ook thuis is het spel nog altijd razend populair.

Z-Rekenen groep 4 – Rekenblok 2 Werkboek

In dit werkboek wordt geoefend met optellen, aftrekken en aanvullen tot 100. De leerling oefent ook keersommen uit de tafels 2 t/m 8. Op de voorkant van de pagina staan sommen, op de achterkant een speelse oefening met een illustratie. De volgende doelen komen aan bod: “Ik kan optellen en aftrekken in het getallengebied tot 100. (ook met overschrijding van het tiental). Ik kan eenvoudige keersommen maken.” Dit is het tweede deel uit de serie Rekenblok. Deel 1 is geschikt voor groep 3.

Z-Rekenen groep 4 Tafels oefenen Werkboek

In dit werkboek worden de tafels nog een keertje herhaald. Op de ene pagina als sommen, op de andere pagina als speelse opdrachten. Alle tafels tot en met tien komen langs. De leerling werkt zo aan de volgende doelen uit groep 4: “Ik kan eenvoudige keersommen maken.
Ik ken de tafel van 2 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 5 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 10 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 3 uit mijn hoofd.
Ik ken de tafel van 4 uit mijn hoofd.”

Meer informatie over het werken vanuit leerlijnen? Neem contact op via info@leerlijnen.nl of kijk op www.nieuwleren.nl

Neem contact op