Boek ‘Leerlijnen voor het basisonderwijs’

Meer informatie

Blokboek Rekenen 5

Rekenen extra goed beheersen, dat is het doel van de Blokboek werkboekjes. Per groep is 1 werkboek beschikbaar dat aansluit bij de rekenstof door het jaar heen. In groep 5 ligt de focus op optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Ook wordt geoefend met tijd, geld en meten. De leerling oefent of herhaalt de stof uit de methode van school, om zo goed voorbereid aan het volgende jaar te beginnen. Het uitwerkingenboek is los te kopen via de site van de uitgever.

Loco Maxi – Ik leer klokkijken

Leer klokkijken met Loco. Spelenderwijs oefenen is met Loco leuk en leerzaam! Met dit afwisselende Loco boekje oefenen kinderen de basisbegrippen van de tijd. Ze leren spelenderwijs tijden herkennen, zowel analoog als digitaal. Daarnaast zijn er puzzels waarin dag & nacht en de seizoenen voorkomen, en begrippen rond tijd geleerd worden. Leren klokkijken met Loco is nog nooit zo leuk geweest. Dit oefenboekje is te gebruiken bij de Loco maxi basisdoos.Leerdoelen: – Leren klokkijken analoog en digitaal – Oefenen met de basisbegrippen van de tijd – Puzzelen Wie is er niet opgegroeid met de leerspellen van Loco? Loco bestaat al sinds 1968 en is het meest gebruikte leerspel op de basisschool. Ook thuis is het spel nog altijd razend populair.

Z-Rekenen Werkboek Klokkijken C

Dit is het derde en laatste deel van de serie (A-C) klokkijken van Z-Rekenen. Hierin werkt de leerling aan analoog en digitaal klokkijken tot op de minuut nauwkeurig. Ook wordt er gewerkt aan tijdsbesef en -beleving. Aan het eind van het boekje vind je een zelf in te kleuren klokkijkdiploma. Er wordt gewerkt aan de volgende leerdoelen: “Ik kan klokkijken tot op de minuut nauwkeurig. (digitaal en analoog). Ik kan eenvoudige tijdsberekeningen uitvoeren (hoe laat is het over een uur).
Ik kan aangeven hoe lang iets duurt (tijdbeleving).”

Z-Rekenen Werkboek Klokkijken A

Deel A uit de serie (A-C) oefenboeken klokkijken. In dit boekje oefent de leerling met klokkijken op een analoge en digitale klok. De volgende doelen komen aan bod: “Ik kan klokkijken met hele uren op een analoge en digitale klok.
Ik kan klokkijken met halve uren op een analoge en digitale klok.” Aan het eind van dit deel kan de leerling kwartieren, halve en hele uren lezen op een analoge klok.

Meer informatie over het werken vanuit leerlijnen? Neem contact op via info@leerlijnen.nl of kijk op www.nieuwleren.nl

Neem contact op