Boek ‘Leerlijnen voor het basisonderwijs’

Meer informatie

Bij de les – Leer en oefen werkwoordspelling groep 7/8

Oefenen met werkwoordspelling in tegenwoordige en verleden tijd en het toepassen van werkwoordregels. Sluit 100% aan bij school. Het werkboek geeft extra ondersteuning of biedt juist extra uitdaging.

Met dit werkboekje oefenen kinderen met de spelling van werkwoorden die kinderen van 9 tot en met 12 jaar op school leren. Dit werkboek is bedoeld voor kinderen die het fijn vinden of die het nodig hebben om op school of thuis extra te oefenen. De opdrachten in dit boek sluiten naadloos aan op wat kinderen op school leren.

Opbouw
De oefenstof wordt per bladzijde en door het boekje heen opgebouwd:
• Bovenaan staat steeds wat de bedoeling is, daaronder staan de opdrachten.
• De bovenste opdrachten zijn makkelijker dan de opdrachten onderaan.
• De eerste pagina’s zijn makkelijker dan de laatste pagina’s in het boek.

Wat oefenen kinderen?
In dit boekje oefenen kinderen met de spelling van:
• werkwoorden in de tegenwoordige tijd: ik werk, hij werkt, wij werken
• werkwoorden in de verleden tijd: ik werkte, wij werkten, ik zaagde, wij zaagden
• werkwoorden die van klank veranderen in de verleden tijd: ik loop – ik liep
• voltooid deelwoorden: ik heb gelopen

Z-Spelling | Puzzelen met werkwoordspelling | Groep 7-8

Dit Z-oefenboekje leert leerlingen hoe het zit met de spelling en vervoeging van de Nederlandse en van sommige buitenlandse werkwoorden. Zowel de tegenwoordige tijd, verleden tijd, voltooide tijd en het bijvoeglijk gebruikt voltooid deelwoord komen uitgebreid aan bod. Na het oefenen van de ‘theorie’ volgen diverse puzzels waardoor leerlingen al spelenderwijs met de geleerde werkwoordtijden kunnen oefenen.

Om thuis zelfstandig mee te oefenen of als (extra) huiswerk van de leerkracht… De Z-oefenboekjes zijn lesmethode-onafhankelijke materialen voor de basisschool en kunnen op elk moment worden ingezet voor leerlingen uit groep 3 t/m 8. Speels en eenvoudig qua opzet, glashelder gestructureerd en met veel variatie in werkvormen. Zo blijft ieder kind met plezier leren.

Van alle Z-oefenboekjes zijn de antwoorden online beschikbaar en gemakkelijk te kopiëren en printen.

Z-Spelling groep 7-8 Werkwoordspelling 2 Werkboek

Dit is deel 2 van een tweedelige serie Werkwoordspelling voor leerlingen uit groep 7 en 8. In dit Z-oefenboekje oefenen leerlingen op verrassende wijze met werkwoordspelling. In de vorm van moppen, raadsels en doordenkers komen bijvoorbeeld de tegenwoordige tijd, verleden tijd, voltooid deelwoord of gemengde tijden, aan de orde. Iedere ‘tijd’ wordt ingeleid met een stukje theorie. De volgende leerdoelen komen in dit deel aan bod: – Ik kan het onderwerp en de persoonsvorm vinden in een zin. – Ik kan zinnen met sterke en zwakke werkwoorden omzetten naar de verleden tijd. – Ik kan voltooid deelwoorden waarbij de stam eindigt op -d of -t vervoegen en spellen. – Ik kan voltooid deelwoorden die bijvoeglijk gebruikt worden vervoegen en spellen. Dit is de vernieuwde editie van: 9789026231940 Stenvert 7-8 Taal Werkwoordspelling 2 WB (5ex)

 

Z-Spelling | Werkboek Werkwoordspelling | Deel 1 | Groep 7-8

Dit is deel 1 van een tweedelige serie Werkwoordspelling die de leerlingen uit de groepen 7 en 8 zal aanspreken. De leerlingen oefenen op verrassende wijze met werkwoordspelling. In de vorm van moppen, raadsels en doordenkers komen bijvoorbeeld de tegenwoordige tijd, verleden tijd, voltooid deelwoord of gemengde tijden, aan de orde. Iedere ‘tijd’ wordt ingeleid met een stukje theorie.

Om thuis zelfstandig mee te oefenen of als (extra) huiswerk van de leerkracht… De Z-oefenboekjes zijn lesmethode-onafhankelijke materialen voor de basisschool en kunnen op elk moment worden ingezet voor leerlingen uit groep 3 t/m 8. Speels en eenvoudig qua opzet, glashelder gestructureerd en met veel variatie in werkvormen. Zo blijft ieder kind met plezier leren.

Van alle Z-oefenboekjes zijn de antwoorden online beschikbaar en gemakkelijk te kopiëren en printen.

Z-Spelling 1 Spelling oefenen groep 3-4 Werkboek

Samenvatting

Z-Spelling groep 3-4 – Spellling oefenen 1 – Stenvert Deze uitgave maakt deel uit van de zesdelige serie Spelling oefenen, voor groep 3 tot en met 8. De serie oefent alle spellingcategorieën van het Cito. Daarbij komt elke spellingcategorie herhaaldelijk aan bod. In dit Z-oefenboekje komen de volgende leerdoelen aan bod: – Ik oefen met het schrijven van korte woorden. – Ik kan woorden die beginnen met s- of -z goed schrijven. – Ik kan woorden met -a of -aa goed schrijven. – Ik kan woorden die eindigen op -eer, -eur of -oor goed schrijven. Dit is de vernieuwde editie van: 9789026202247 Stenvert 34 Taal Spellingblok 1 Werkboek (5ex)

Z-Spelling 2 Spelling oefenen groep 4-5 Werkboek

Samenvatting

Z-Taal groep 4-5 – Spelling oefenen 2 – Stenvert Deze uitgave maakt deel uit van de zesdelige serie Spelling, voor groep 3 tot en met 8. De serie oefent alle spellingcategorieën van het Cito. Daarbij komt elke spellingcategorie herhaaldelijk aan bod. Deze leerdoelen komen in dit Z-oefenboekje aan bod: – Ik oefen het schrijven van verschillende woorden. – Ik kan woorden met -ng, -nk of -n goed schrijven. – Ik kan woorden met een -d of -t aan het eind goed schrijven. – Ik kan woorden met -a of -aa en -e of -ee goed schrijven. Dit is de vernieuwde editie van: 9789026202261 Stenvert 4-5 Taal Spellingblok 2 Werkboek (5ex)

Spelling Weetwoorden geschikt voor groep 3 en 4 Werkboek

Samenvatting

Leer alle spellingregels rondom de weetwoorden op een leuke en verantwoorde manier.

Leer alle spellingregels rondom de weetwoorden. Alle woorden die kinderen in een groep leren spellen, zijn onderverdeeld in klankwoorden, regelwoorden en weetwoorden. Dit boek bevat oefeningen over de weetwoorden die kinderen in deze groepen leren. Weetwoorden zijn woorden waar geen regels voor zijn: je moet ze uit je hoofd leren. Bijvoorbeeld woorden met een ei of een ij, zoals eiland en ijs. Er is geen regel waardoor je kunt weten of je een ei of een ij moet schrijven. Door deze weetwoorden veel te oefenen en te herhalen, onthoud je deze woorden beter. Spellen is het kunnen schrijven van woorden. Je hoort een woord in klanken en deze klanken schrijf je in letters op. Samen vormen deze letters op papier het woord. Maar schrijf je de letters ook wel op de juiste manier? Spelling moet vaak herhaald worden, want je past het altijd en overal toe. Door te blijven oefenen, houd je de spelling op niveau.

Spelling regelwoorden voor groep 3 en 4 Werkboek

Samenvatting

Leer alle spellingregels rondom de regelwoorden op een leuke en verantwoorde manier.

Leer alle spellingregels rondom de regelwoorden. Alle woorden die kinderen in een groep leren spellen, zijn onderverdeeld in klankwoorden, regelwoorden en weetwoorden. Dit boek bevat oefeningen over de regelwoorden die kinderen in deze groepen leren. Regelwoorden zijn woorden waarvan je een spellingregel moet toepassen om ze op de juiste manier te schrijven. Bijvoorbeeld het maken van een verkleinwoord van woorden die eindigen op -ing. Deze woorden krijgen bijna altijd de letters -etje erbij (ding – dingetje of kring – kringetje). Door de spellingregels te oefenen en vaak te herhalen, leer je regelwoorden op de juiste manier te spellen. Spellen is het kunnen schrijven van woorden. Je hoort een woord in klanken en deze klanken schrijf je in letters op. Samen vormen deze letters op papier het woord. Maar schrijf je de letters ook wel op de juiste manier? Spelling moet vaak herhaald worden, want je past het altijd en overal toe. Door te blijven oefenen, houd je de spelling op niveau.

Bij de les – Leer en oefen spelling groep 4-6

Samenvatting

Oefenen van onthoudwoorden en woordbeelden en automatiseren van spelling. Het werkboek biedt extra ondersteuning of juist extra uitdaging. Sluit 100% aan bij school. Inclusief oplossingen.

Met dit werkboekje oefenen kinderen met de spelling van woorden die kinderen van 7 tot en met 9 jaar op school leren. Dit werkboek is bedoeld voor kinderen die het fijn vinden of die het nodig hebben om op school of thuis extra te oefenen. De opdrachten in dit boek sluiten naadloos aan op wat kinderen op school leren.

Opbouw
De oefenstof wordt per bladzijde en door het boekje heen opgebouwd:
• Bovenaan staat steeds wat de bedoeling is, daaronder staan de opdrachten.
• De bovenste opdrachten zijn makkelijker dan de opdrachten onderaan.
• De eerste pagina’s zijn makkelijker dan de laatste pagina’s in het boek.

Voor sommige kinderen is oefenen van de leerstof moeilijk. Zij kunnen in dit boek ook minder oefenstof maken. Ze kunnen dan bijvoorbeeld de onderste rijtjes doorstrepen. Zo oefenen zij toch de basisstof, zonder dat dit een te grote belasting is voor hun leerplezier.

Wat oefenen kinderen?
In dit boekje oefenen kinderen de spelling van:
• klankwoorden
• regelwoorden
• onthoudwoorden

Bij de les – Oefenen met spelling groep 4

Samenvatting

Oefenen met spelling voor groep 4. Niveau M4-E4. Alle oefenstof in één werkboek. Inzetbaar als extra ondersteuning of juist als extra uitdaging. Sluit 100% aan bij school.

Met dit werkboekje oefenen kinderen spelling niveau M4-E4. Deze leerstof komt op school in groep 4/5 (leerjaar 2/3) aan bod. Dit werkboek biedt extra oefenstof voor thuis en/of op school. Voor alle kinderen die meer moeten oefenen of voor hen die het gewoon leuk vinden om met taal bezig te zijn. De opdrachten in dit boek sluiten naadloos aan op datgene wat kinderen op school leren.

Opbouw
De oefenstof wordt per bladzijde en door het boekje heen opgebouwd:
• Bovenaan staat steeds wat de bedoeling is, daaronder staan de opdrachten.
• De bovenste opdrachten zijn makkelijker dan de opdrachten onderaan.
• De eerste pagina’s zijn makkelijker dan de laatste pagina’s in dit boek.

Wat oefenen de kinderen?
• Woorden met vaste stukjes, zoals eeuw-ieuw-uw, ng-nk, be-ge-ver, aai-ooi-oei, je-tje-pje
• Woorden met eindklank d
• Woorden met korte klanken en lange klanken
• Woorden met letters die op elkaar lijken: s-z, v-f, b-p
• Onthoudwoorden, zoals plein-ijs, gauw-kou, pech-weg

Bij de les – Oefenen met spelling groep 5

Samenvatting

Oefenen met spelling voor groep 5 (leerjaar 3). Niveau M5-E5. Alle oefenstof in één werkboek. Inzetbaar als extra ondersteuning of juist als extra uitdaging. Sluit 100% aan bij school.

Met dit werkboekje oefenen kinderen spelling niveau M5-E5. Deze leerstof komt op school in groep 5/6 (leerjaar 3/4) aan bod. Dit werkboek biedt extra oefenstof voor thuis en/of op school. Voor alle kinderen die meer moeten oefenen of voor hen die het gewoon leuk vinden om met taal bezig te zijn. De opdrachten in dit boek sluiten naadloos aan op datgene wat kinderen op school leren.

Opbouw
De oefenstof wordt per bladzijde en door het boekje heen opgebouwd:
• Bovenaan staat steeds wat de bedoeling is, daaronder staan de opdrachten.
• De bovenste opdrachten zijn makkelijker dan de opdrachten onderaan.
• De eerste pagina’s zijn makkelijker dan de laatste pagina’s in dit boek.

Wat oefenen de kinderen?
• Woorden met vaste stukjes, zoals ng-nk, be-ge-ver, eeuw-ieuw-uw, ig-lijk
• Woorden met eindklank d en woorden met een c
• Woorden met korte klanken en lange klanken
• Woorden met letters die op elkaar lijken: s-z, v-f, b-p
• Onthoudwoorden, zoals plein-ijs, gauw-kou, pech-weg

Meer informatie over het werken vanuit leerlijnen? Neem contact op via info@leerlijnen.nl of kijk op www.nieuwleren.nl

Neem contact op